bygga uteboxar?

annaa

Trådstartare
Nån som har gjort det? Det borde väl inte vara så dyrt eller svårt att bygga en utebox som går att montera ned igen? Eller?

De billigaste jag har hittat som är färdiga att montera upp ligger på 13 000 + moms, vilket är liiite för dyrt för mig.. :smirk:
 
jag har me letat efter uteboxar o de flesta ligger ju i den prisklassen....men kolla efter beg uteboxar då?de brukar va lite billigare..... :idea:
 
du kan ju t ex köpa en gammal barack och göra om, isolerade containrar vet jag folk i norrland som använder som uteboxar...är du händig så kan man göra mycket själv, bara man har lite fantasi...beg uteboxar är svåra att få tag i...jag har byggt själv 4 st....kostade runt 40 000 för dom , med indraget eluppvämt vatten(2/3 delar av plattan var redan där)så det kostar.....
har du inte elvattenkoppar så måste du nästan ha isolerat...har du plåttak och har hästarna inne på sommaren så måste du isolera taket..
 
tack för ditt svar! Själv är jag inte händig :crazy: , men jag känner en som är och ev har lovat att hjälpa mig.

Vatten och sånt löser sig, de kommer dem få i hagen.
jag hade tänkt ta av dörrarna på boxarna och låta hästarna gå in och ut som de själva vill. Men om nån är skadad eller behöver stå inne av annan ledning kan man ju sätta på dörrarna och man har en box.

Var får man tag på isolerade containrar?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 096
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 850
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp