Byggsektioner i betong kostar vad?

C

crazy

Funderar på att bredda stallet då jag sett en annan bredda sitt stall med färdiga betongsektioner.

Tydligen så handlar det om sektioner på ett par meterslängd och det är gjutet så att man ska kunna ha valvade fönster.Någon som har en aning om vad det kostar per sektion och hur långa de är egentligen?Vårt stall är ca 25 m långt....och ska även då breddas 5 m isåfall....då det nu bara är 5 meter brett.

Jag frågar eftersom jag inte får svar via mail ifrån dessa företag och då jag ej har lust att behöva känna mej tvingad att ta ett speciellt företag.

Jag har även känt att det är svårt att få fram uppgifter om kostnadskalkyler på nya stallbyggnader av olika tillverkare och modeller...det är egentligen bara en som varit tillmötesgående.

Någon som har en uppfattning om pris?
 
Jag tittade på det som ett alternativ till vårat stall, men priset var 3ggr så dyrt jmf med att mura, så för oss föll det bort!
 

Liknande trådar

Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 357
Senast: Reville
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 370
Senast: moonstruck
·
M
Hemmet Bor i ett relativt litet hus men jättestor trädgård. Huset har bara ett sovrum. Har länge haft funderingar på att i framtiden bygga ut...
Svar
9
· Visningar
11 316
Senast: M-Meduza
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
24 955
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp