Dejtingtråden 39

Bukefalos 30 år!

Men jag börjar väl då!
Inget napp på Tinder. Betalar ej dock så kan inte se likes… hopplöst att det är så dyrt ju!
Den eviga crushen spökar för övrigt fortfarande i bakgrunden och skulle verkligen behöva någon annan i hjärtat för att komma vidare i livet.

Svarar på diskussionen om inget körkort från den förra tråden. Jag hade sett det som en enorm red flag faktiskt om killen inte har körkort. Men då bor jag i en bonnhåla utanför en miniatyrstad och exakt alla har räknat ner dagarna till artonårsdagen bara för det där körkortets skull. Jag har dejtat en kille utan körkort en gång och han bidrar väl bara till red flag-känslan för det visade sig att han visst haft körkort men blivit av med det för att han suttit inne för narkotikabrott...

Men jag förstår att det inte alls är så i större städer. Men här är bilen helig. Jag har dessutom umgåtts i kretsar och dejtat killar med stort bilintresse, så det spelar så klart också in.

Ettan hade jag däremot inte kunnat bry mig mindre om, såvida han inte hade bott tillsammans med 356733997 tomkartonger och smuts. Jag har mitt hus enbart p.g.a. hästarna, jag hade definitivt klarat mig på en etta annars.

Jag har tidigare tänkt att körkort är ett krav men så träffade jag S som inte har något. Han bor mitt i centrum med gångavstånd överallt och när han skulle till mig tog han helt enkelt pendeln.
Upplevde aldrig att han snyltade på mitt körkort.

Med nuvarande partner är det nästan alltid jag som kör, samma med mina vänner. Inte för att de inte kan eller inte har bilar, det är för att jag vill köra och blir så satans uttråkad och rastlös av att sitta bredvid 😅

Mitt ex bodde i en etta. Inget problem alls för mig så sett, mer än att jag inte ville spendera så mycket tid där. Och att han ofta klagade över trivseln, att han bordef lytta. Och att han skulle fixa så att jag kunde sova i en säng när jag sov över (och inte på icke-bäddsoffan). 5,5 år senare hade inget hänt, och det är väldigt osexigt för mig. Att inte ta tag i saker.

Jag fattar inte hur "bo i en etta" är någon form av karaktärsdrag? Det är väl vettigt att inte ha massa plats man inte behöver, både för den egna ekonomin och för jordens resurser i största allmänhet. Och det finns mängder av välinredda ettor, och massor av totalt själslösa hus också för den delen. Sunkigt och ostädat har jag nog faktiskt sett mer av i hus än lägenheter.

Häromkring har de flesta inte bil, så ja, jag är oftast den som kör. Ser inte det som ett problem alls. Jag har valt att ha bil trots att det egentligen är rätt idiotiskt, för att det behövs för mina fritidsintressen. Goda vänner till mig har både hundar och barn utan att ha körkort. (Just att inte ha något körkort om det inte finns några yttre hinder skulle jag uppleva som lite märkligt eftersom jag själv tycker att det är helt nödvändigt att ha, men det har inte varit något hinder för att dejta folk utan.)

Själv tycker jag att det är fruktansvärt avtändande med folk som tycker att det är viktigt att uppfylla normer kring hur man är "lyckad". Jag har hög utbildning, har haft en otroligt spännande karriär och tjänar klart mer än genomsnittet, men inget av det känns som det mest intressanta i mötet med en potentiell partner.

Jag har tidigare tänkt att körkort är ett krav men så träffade jag S som inte har något. Han bor mitt i centrum med gångavstånd överallt och när han skulle till mig tog han helt enkelt pendeln.

Med nuvarande partner är det nästan alltid jag som kör, samma med mina vänner. Inte för att de inte kan eller inte har bilar, det är för att jag vill köra och blir så satans uttråkad och rastlös av att sitta bredvid 😅
Jag kör också helst. Jag var fruktansvärt åksjuk som barn, sen blev det lite bättre i tonåren, men som vuxen är jag åksjuk igen. Så jag kör helst, för annars mår jag illa. Även om jag åker fram.

Min fästman har inte körkort, aldrig behövt då han alltid bott i stan. Jag älskar dock att ha bil, när min gamla gick i graven så köpte han en ny bil till mig så känner att jag mer än gärna kör runt honom om han vill åka någonstans. :laugh: (Kan dessutom inte vara passagerare pga illamående.)

På väg hem efter min dejt. Han var trevlig, vi hade roligt och jag märkte att han var intresserad. Men det fanns ingen stark kemi, han var lite tillbakadragen, kanske pga nervös, och lite "sävlig". Har inte bestämt mig för om vi ska ses igen... Det måste ju inte bli något heller fått den delen, jag kan gott behöva träning i att bara dejta 😁

Det är nästan så jag känner att jag vill gå på dejt jag också, och behöver för övrigt öva jag med 😅
Dåligt med kandidater bara då, det är ju ett problem 🙃

Det är nästan så jag känner att jag vill gå på dejt jag också, och behöver för övrigt öva jag med 😅
Dåligt med kandidater bara då, det är ju ett problem 🙃
Det kryllar inte av dom här heller 😁 Jag känner nog att jag fått lite ny energi i detta men det är ju dels himla skört och dels så dålig utväxling om man jämför insats med resultat... Att swipa på xx antal människor, matcha med fyra varav två blev lite mer intensiv chat. Chatta regelbundet i ett par veckor, lägga energi på att lära känna, vara rolig, dela med sig av sig själv osv, och sen stämma EN träff, och så fick jag inte ens hångla?! 😅 (Eller ja, fick och fick, han ville nog men inte jag)

Det kryllar inte av dom här heller 😁 Jag känner nog att jag fått lite ny energi i detta men det är ju dels himla skört och dels så dålig utväxling om man jämför insats med resultat... Att swipa på xx antal människor, matcha med fyra varav två blev lite mer intensiv chat. Chatta regelbundet i ett par veckor, lägga energi på att lära känna, vara rolig, dela med sig av sig själv osv, och sen stämma EN träff, och så fick jag inte ens hångla?! 😅 (Eller ja, fick och fick, han ville nog men inte jag)
Haha, ja men eller hur?! Det är lite därför jag inte ens orkar börja, för jag vet att det mest bara rinner ut i sanden ändå…

Jag vill inte träffa nån. Men ändå hänger jag lite ”singel-facebookgruppe” och läser och ibland nån kommentar. Insåg efter detta att jag verkligen inte ska träffa nån. En tråd om att hur man ser på om man kan vara vänner som man och kvinna och dessutom, kan man sova över hos en kompis av annat kön?
Så många som skrev att det kan man inte, ska inte, åk hem, visa hänsyn och allt var det var.
Alltså va? Så många som anser att man inte kan vara vänner med det andra könet och ve och fasa, sova över.
Jag är to old for this shit.

Jag vill inte träffa nån. Men ändå hänger jag lite ”singel-facebookgruppe” och läser och ibland nån kommentar. Insåg efter detta att jag verkligen inte ska träffa nån. En tråd om att hur man ser på om man kan vara vänner som man och kvinna och dessutom, kan man sova över hos en kompis av annat kön?
Så många som skrev att det kan man inte, ska inte, åk hem, visa hänsyn och allt var det var.
Alltså va? Så många som anser att man inte kan vara vänner med det andra könet och ve och fasa, sova över.
Alltså, va? Jag umgås nästan uteslutande med män. Jag hade varit rökt då. :rofl:

Snacka om att backa tillbaka till mellanstadiet och "tihi, titta en kille och en tjej som är med varandra, de är säkert käääääära".

Fattar inte att så många fortfarande tror på sånt skräp. Inte nog med att det är heteronormativt till tusen, med samma logik får bisexuella inte ha vänner alls då? :confused:

Herregud, jag blir då trött på människor 😅
Har flera nära vänner som är män, jobbar dessutom på en kraftigt mansdominerad arbetsplats men kanske borde sluta av hänsyn till min partner ❤️🙄

Jag är likadan och har aldrig haft den där längtan efter att bo ihop med någon på heltid, eller ens deltid och jag har också hört det där med att man inte kan sova över hos varann om man inte är av samma kön, varför inte då, måste allt handla om sex?:confused:

Så var mitt ex.
Och jag jobbar med 95% män så han ville inte att jag umgicks med mina kollegor.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka