Byta bakgrund på bilder

jennan

Trådstartare
Hej!

Har nu testat byta bakgrund genom paint på några bilder men det går ej. Dvs bakgrunden som är där från början dvs då jag fotat vill jag byta. Hur gör man för att byta bakgrund UTAN att fota sakerna igen??

Jag har även windows media center kanske går där??

Jenny

Sv: Byta bakgrund på bilder

Jag har inte paint men det du måste göra är att klippa ut saken ( om det finns ett " Lassoverktyg " i paint och sen klistra in bakrunden i ett annat lager, som du lägger under! :)

Ifall det inte går i paint kan du ladda ner Gimp där det funkar super! :)

Sv: Byta bakgrund på bilder

Det går inte att göra i paint med lager, i så falll får du markera det du vill ha i bilden med frihandsmarkering och sedan klippa ut och klistra in i ett nytt paintdokument som har den nya bakgrunden. Rekommenderar Gimp eller Photoshop, de är mycket smidigare.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 191
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Funderar på att köpa ett par sånna, men det är en helt ny marknad för mig. Jag hatar handskar och vantar, tycker de är obekväma och...
Svar
17
· Visningar
656
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 449
Senast: MiniLi
·
Mat Jag äter vanligtvis bara ett (knäcke)bröd med valfritt pålägg och ett glas vatten. Världens tråkigaste frukost, och inte speciellt... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 652
Senast: Sanna25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Somna in hemma