Vad kan man äta till frukost?

Ofta äts två smörgåsar med valfritt pålägg. Antingen knäcke eller mjukt bröd beroende på vad som finns hemma. Ibland blir det Keso med tex grönsaker, groddar eller så. Eller yoghurt/ fil med något till.
Blir lite olika då jag blir sugen på olika saker i perioder. Svårt att äta precis samma hela tiden.😅

Ska jag iväg tidigt och jobba blir det oftast bilfrukost: en drickkvarg eller en proteinbar. Och sen om det är aktuellt med 9-fika brukar jag komplettera med typ en smörgås eller frukt. Eller en bar.

Känner mig så avundsjuk på er som kan äta så mycket olika gott på morgonen. Brukar funka när jag har hotellfrukost att äta lite extra gott och blandat. Men hur ofta är man där. Hemma har jag inte alls samma aptit. :meh:

Jag tycker, personligen, att knäckemackor mättar väldigt dåligt. Jag kan äta hur många som helst innan jag blir det minsta mätt. Vanligt bröd mättar mer tycker jag. Men det är ju gott med knäckemackor!
Jag har samma problem med bröd generellt, det mättar ingen lång stund alls. Jag skulle kunna okynnesäta många mackor på raken om jag fick för mig. Det enda jag känner mättnad av är min kompis hembakta bröd som är proppfullt av frön och annat gott. Fast det har kanske mycket att göra med att hon serverar det med brie, ädelost, marmelad etc så det blir fullkomlig lyxfrukost när jag hälsar på :angel:

Liknande trådar

Mat Jag har så svårt för att hitta vettiga mellanmål som jag gillar i längden. Dessutom kunde väl inte någon variation på frukost skada... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 246
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 239
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i... 2
Svar
36
· Visningar
2 251
Senast: Tilly_85
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka