Byta dragkedja på Uhip-kappa

kahe

Trådstartare
Ja, som rubriken säger, har någon gjort det med framgång? Var inne hos skräddaren och han sa att det var svårt att hitta en så lång dragkedja (110 cm). Jobbet kunde han göra om jag själv hittade en passande dragkedja.
Har googlat runt lite men inte hittat nån som verkar kunna passa. Tips?
 
Ja, som rubriken säger, har någon gjort det med framgång? Var inne hos skräddaren och han sa att det var svårt att hitta en så lång dragkedja (110 cm). Jobbet kunde han göra om jag själv hittade en passande dragkedja.
Har googlat runt lite men inte hittat nån som verkar kunna passa. Tips?
Min mamma satte i en ny åt mig. :) Jag har för mig att jag fick tips i en sybehörsaffär var jag kunde hitta en dragkedja i rätt längd.
 
Ja, som rubriken säger, har någon gjort det med framgång? Var inne hos skräddaren och han sa att det var svårt att hitta en så lång dragkedja (110 cm). Jobbet kunde han göra om jag själv hittade en passande dragkedja.
Har googlat runt lite men inte hittat nån som verkar kunna passa. Tips?

Vet inte vilken färg du söker men hittade iallafall några:

Här finns på 110 cm

https://www.hjertmans.se/produkter/...MI2JiB_Mvb5QIVA6aaCh10kAbFEAQYAiABEgJBofD_BwE

Här finns på 115 cm

https://www.jonic-textil.se/category/delbara-blixtlas?sortBy=default&tg[option][19][16]=110+cm→
 
En snabb googling på dragkedja 110 cm ger flera träffar på svenska e-butiker som säljer just det. Troligen kan än fler butiker ta hem på beställning.
 
Tack för alla tips! Kappan är gammal så jag tror inte att Uhip gör något åt den, och den är ju rätt olik nuvarande modeller.

Knapp-Carlsson verkar ju ha det mesta! Har googlat och googlat men det mesta verkar sluta på 100 cm, men de hade ju faktiskt 110. Tack @kökshäxan
 
Ja, som rubriken säger, har någon gjort det med framgång? Var inne hos skräddaren och han sa att det var svårt att hitta en så lång dragkedja (110 cm). Jobbet kunde han göra om jag själv hittade en passande dragkedja.
Har googlat runt lite men inte hittat nån som verkar kunna passa. Tips?
Jag bytte på min kappa, fick ny dragkedja från uhip och bytte själv. Mitt tips är att kontakta dem o höra om det går att köpa separat dragkedja, bör inte vara några problem!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp