Byta eller inte byta sadel..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Donne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 737
D

Donne

Nu vill jag ha lite hjälp ang byte av sadel..
Själv sitter jag och funderar på om jag ska byta ut min 2 års gamla Edingburg dressyrsadel mot en Zaldi.
Har ridit en del i Zaldi sadel innan, och tycker om den rikigt, riktigt mkt.
Dock så tycker jag om min sadel som jag har nu...
Men vad tycker du, och har du någon erfarenhet av både Zaldi och Edingburg.
Och sadeln som jag har nu, ligger som gjuten på hästen..
Kanske har jag bara fått för mig att byta ut sadeln:confused: för att jag vill...( och inbillar mig att Zaldin är bättre att rida i)
Det är kanske inte värt att hålla på att byta sadel fram och tillbaka, när man har ngt som passar...
Detta blev rörigt ;)

Sv: Byta eller inte byta sadel..

har du en sadel som passar och som du trivs någotlunda i tycker jag inte att du ska byta sadel!!!

Sv: Byta eller inte byta sadel..

Har du en sadel som passar så var rädd om den! Eller köp en Zaldi också, om du verkligen vill ha en och har råd... Tips angående nya Zaldi; de har en tendens att töja sig i bommen, en tjej i stallet har haft problem med det.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Oknytt
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 290
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka