Byta foder? Valp som är hård i magen

P

Phocahontas

Min sju-månaders blandrasvalp äter just nu Standardt Extra, ett par gånger i veckan byts det ut mot Klass. Han är fin i hullet,jättefin päls och verkar må bra. Han är dock hård i magen, inte jättehård men ibland så tar det tid för honom och man ser hur han tar i. Han har ätit samma foder sen han var hos uppfödaren.

Nu när säcken snart är slut så funderar jag på om jag ska byta foder för att se om det blir bättre eller om jag ska fortsätta med Extra, men vara noga med att blöta upp den ordentligt och tillsätta olja. Har tittat på olika foder men ser ingen större skillnad mellan dem. Tycker det är svårt att hitta ett bra foder som inte innehåller så mycket spannmål.
 
Sv: Byta foder? Valp som är hård i magen

Matolja kan vara bra att blanda i fodret. 1 tesked till liten hund, 2 teskedar till mellanstor och 3 teskedar till stor hund.

Det kan vara att hunden dricker för lite. Ett riktmärke är att en hund som väger 20 kg ska ha cirka 1 L vätska per dygn. Varmt och hög aktivitet, så blir det givetvis mer. Mät några dagar och räkna både det du blöter upp maten med och det hunden dricker.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 871
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 989
Senast: calm
·
Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 404
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp