Byta från Christ Comet 04 till ja vad?

Anna Lilja

Trådstartare
Köpte en Christ Comet -04 för två-tre år sedan som jag varit jättejättenöjd med :). Vill dock byta till en något nyare kärra (ej ny). Söker efter en transport med bra ventilation, sadelkammare och bra väghållning. Har BE-körkört men vill inte ha för tung kärra i alla fall. Absolut max 1500, men helst 1400kg. Hade absolut kunnat tänka mig att byta till en nyare Comet men det verkar inte finnas så många. Har tittat lite på Thule men blir inte klok på modellerna :confused:. Vill inte ha fronturlastning och har tyvärr inte råd med någon värstingvagn. Tar mycket tacksamt emot tips!! Hjälp :)!

Sv: Byta från Christ Comet 04 till ja vad?

Har du tittat på Boj? Jag vet att vissa tycker de har dålig ventilation, jag har dock inte märkt av något av det. Vi har kört två fullstora hästar på sommaren, vi har kört sto med föl (sommartid) utan problem med dålig luft.

Beroende på vilken modell du väljer får du ju lite olika vikt, jag är mest förtjust i Classic, där får du mycket utrymme för tjänstevikten (c a 850 kg, ingår både sadelkammare och garderob samt rejält med plats framför frambommen).

Ah, tack för tips. Nä Boj har jag faktiskt inte tittat på. Jag fick för mig att det var en "dyr" transport. Ja, kanske inte för vad man får alltså men att det är ett släp som kostar mkt. Kanske fel av mig?

Det finns ju begagnat, men det som är både för- och nackdel med Boj är att de håller värdet relativt konstant väl uttaget. Som andraägare är det en fördel att kunna sälja med minimal förlust.

Men visst ligger de i övre prisklassen. Titta på begagnatmarknaden om du är intresserad, där kommer då och då ut guldkorn.

Köpte en Christ Comet -04 för två-tre år sedan som jag varit jättejättenöjd med :). Vill dock byta till en något nyare kärra (ej ny). Söker efter en transport med bra ventilation, sadelkammare och bra väghållning. Har BE-körkört men vill inte ha för tung kärra i alla fall. Absolut max 1500, men helst 1400kg. Hade absolut kunnat tänka mig att byta till en nyare Comet men det verkar inte finnas så många. Har tittat lite på Thule men blir inte klok på modellerna :confused:. Vill inte ha fronturlastning och har tyvärr inte råd med någon värstingvagn. Tar mycket tacksamt emot tips!! Hjälp :)!

Thule Royal är en riktigt bra transport som uppfyller de krav du har!
-Mkt bra ventilation(2 öppningsbara fönster)bla.
-_Fristående sadelkammare med 2 sadelhängare och hyfsat med plats.
-Totalvikt,1350,1400,1500 eller 1990kg.
-Mkt trevlig att köra och hästarna åker bra!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste byta min älskade Fautras JMS eftersom det börjar bli allt för krångligt att inte kunna köra båda hästarna på samma gång. Har... 2
Svar
23
· Visningar
2 666
Senast: Digbil
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 529
Utrustning Funderar på att byta transport. Idag har jag ett Kylinge som jag bara älskar och egentligen inte vill byta ut :love: Men...
Svar
17
· Visningar
5 200
Senast: Horse_power
·
Utrustning Drar mig lite för att kapa andras trådar. vi kanske skulle ha en sammanslagen ev. nålad "Vilse i transportdjungeln" eller nåt. Jag...
Svar
3
· Visningar
2 724
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka