Byta från ramp till dörrar på en Ifor Williams?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Toffel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 060
T

Toffel

Funderar på att byta till dörrar så det blir "step up" istället för ramp på min Ifor Williams. Vad jag undrar är om någon härinne vet vad det skulle kosta med detta byte? Har varit inne på återförsäljarens hemsida men där finns inget info..

Tack på förhand!

Sv: Byta från ramp till dörrar på en Ifor Williams?

Min pappa ringde och frågade förut till Harvidsson o Dotter och jag har för mig att det kostar rätt så mycket, typ 8000 (inte säker alls). Men går gör det! :)

Det bästa är nog att du ringer och frågar...

Tänk också på att du kastar om vikten en del i släpet när du gör en sådan grej (plockar bort en tung ramp i bakkant), kultrycket blir ett annat. Kolla upp så det är lagligt!

Hej!

Vet inte om vi missuppfattar varann, men ett byte till dörrar är = att få en ramp som kan kan välja att ha "delad" så det funkar som step up istället! Alltså tror jag viktförändringen är minimal.. Men tack ändå för ditt svar. Blir det byte ska jag så klart kolla vikterna!

Nej, det är inte alls samma sak. Du vill ha en combiramp, inte dörrar enbart. Som jag läser ditt ursprungsinlägg ville du byta till dörrar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: lizzie
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 498
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
2 964
Senast: HannaZ
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka