Byta häst och dag?

starcraft

Trådstartare
Nu är det så att jag har anmält min stora häst till en tävling, men jag tror att det är för tidigt för honom. Klubben som anordnar tävlingen ska ha ponnytävlingar dagen innan, kan jag då strycka hästen och efteranmäla ponnyn utan att åka på efteranmälningskostnader? Vad tror ni? Någon som gjort något liknande?

Självklart kommer jag att ringa och höra med klubben, men tänkte kolla här om det är någon idé alls.
 
Sv: Byta häst och dag?

Du har inget stöd i TR för det, men det är mycket möljligt att det går bra ändå. Ring och fråga som du tänkt!
 
Sv: Byta häst och dag?

Vet inte iom att det gäller ponny en dag och häst den andra dagen, har tävlingarna haft gemensam proposition ? Hade det varit häst båda dagarna så har du rätt enligt TR att göra så. Man har rätt att göra hästbyte och man har rätt att göra klassbyte. Några ställen knorrar men då säger man bara fine då gör vi det i två steg. Först byter man häst och sedan byter man klass. Man kan tom låta någon annan ta starten om man vill. Då gör man bara så att man byter tex in ryttaren först att den skall rida ens häst, därefter gör ryttare själv ett hästbyte till sin egen häst. Det går att fula sig hur mkt man vill och ändå inte göra något olagligt. Just det sista gjorde två kompisar till mig där det dock handlade om ett meeting med fast anm avgift på 1500:- och då den ena skulle stryka sig och den andra hade tänkt efteranm till dubbel avgift så sparade de 3000:- på att byta ut starten.
 
Sv: Byta häst och dag?

Visst, man får byta häst, klass & ryttare. Men inte samtidigt...
De som har lyckats byta ekipage... :bow: då får jag bara bocka och gratulera. Snäll arrangör.
För att ha rätt att byta klass från en dag till en annan så ska det räknas som ett meeting.
 
Sv: Byta häst och dag?

nej, de hade inte samma propp. Men det spelar ingen roll då jag inte kommer kunna starta någon av dom antagligen.
 
Sv: Byta häst och dag?

Läs vad jag skriver man byter inte allt samtidigt utan byter först in antingen häst eller ryttare för att sedan byta den felande parten senare.

Arrangören har inget att sätta emot ett sådant byte då det har fullt stöd i TR så länge det görs just i två steg.
 
Sv: Byta häst och dag?

Snacka om att utnyttja systemet...

Jag tycker att det var bra att man numera kan byta ut hästen eller ryttaren vid skada, eller byta klass, men detta är inte tanken med regeln...

Utnyttjas det så allt för mycket så försvinner nog möjligheten vartefter.
 
Sv: Byta häst och dag?

ringde till klubben i alla fall och hörde med dom, och nej jag kunde inte byta, utan fick i så fall efteranmäla ponnyn och då betala anmälningsavgift + efteranmälningsavgift.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 349
Senast: zarmino
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 071
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 580
Senast: bobbbo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 124
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp