Bukefalos 28 år!

Hej!

Jag tycker du ska byta, du verkar ha en realistisk plan om det skulle gå åt fanders och det låter som om du i första hand går till någonting och inte bara försöker fly från det gamla. Jag kan ju inte ens fråga "vad är det värsta som kan hända" för du har redan koll på det. BYT!

*bukespark*

/Lavinia
 
Jag hade absolut tagit chansen, men tycker det är lite skumt att du inte får ta tjänstledigt? Jag har precis gått på en tjänstledighet själv nu, mest för att jag verkligen behövde komma bort ifrån mitt jobb, läs kollegor. Har sparat lite för en tid framöver samt har ett extrajobb sedan innan, planen är att hitta ny sysselsättning såklart.

Jag tycker att hälsan och välmåendet måste få gå före hetsen som kan kännas av vid för mkt arbete, och två timmar om dagen bara i resväg? Fy sjutton...

Önskar dig lycka till med bytet!
 
Om du redan varit på intervju och de är intresserade av dig, kan du vägra provanställning. Det har jag gjort och det gick hur bra som helst. Jag var ärlig och sa att jag var den enda som tjänade pengar och att bli av med jobbet på kort varsel skulle bli förödande för mig. De var mycket förstående och vi skrev ett kontrakt som sa att vi skulle ha en utvärderingen efter 4-6 månader och var de inte nöjda med mig (eller jag med dem) skulle jag få 3 månader på mig att söka nytt arbete. Funkade hur bra som helst.
Om min chef inte var nöjd med min insats och hade goda argument för det så skulle jag aldrig någonsin klamra mig kvar, utan självmant söka vidare.
gulan
 
Tack alla för pepp!

Det verkar som att jag dessutom kan få tjänstledigt från mitt gamla jobb. Egentligen hade det känts bättre med uppsägning på nåt vis, men en klok kvinna tyckte jag skulle köra lite säkert.
 
Och får inte gå från det datumet jag behövde, på ren djävulskap.
Vad har du för avtal? Du har ju lagligt alltid en månads uppsägningstid ifall du säger upp dig själv om ingenting annat dumt står i avtalet. Har du ingen semester eller kompledighet att ta ut?
 
Vad har du för avtal? Du har ju lagligt alltid en månads uppsägningstid ifall du säger upp dig själv om ingenting annat dumt står i avtalet. Har du ingen semester eller kompledighet att ta ut?
Jag har 3 månaders uppsägning. Har lite semesterdagar och kommer få någon dags komp, annars har jag inte så mycket.
 
Är du säker på att du har 3 månaders uppsägning och inte bara arbetsgivaren har det? Ibland är det ju olika och folk tror att de har samma uppsägningstid som arbetsgivaren har, fast de egentligen inte har det.
 
Är du säker på att du har 3 månaders uppsägning och inte bara arbetsgivaren har det? Ibland är det ju olika och folk tror att de har samma uppsägningstid som arbetsgivaren har, fast de egentligen inte har det.
Jag är säker. Jag arbetar som chef, så vi har lite annat avtal.
 
Nu har du ju redan bestämt dig som jag förstår det. Men i alla fall... jag sa upp mig från en fast tjänst för att hoppa på ett vik på 6 månader. Avgörande för mig i valet var kortare pendlingstid, högre lön och framför allt mer utvecklande arbetsuppgifter och mer potential till utveckling/karriär på arbetsplatsen. Fick inte heller tjänstledigt från min fasta tjänst utan fick säga upp mig helt. Fick efter de 6 månaderna förlängning med några månader och sen fast tjänst.

Har inte ångrat mig en sekund! Men jag hade som du en plan B om jag inte skulle få förlängt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 043
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 842
Senast: Dorinda
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 244
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp