Byta namn som vuxen

Jag kom ju som tur är på det strax fete intervjun så jag försökte ringa upp intervjuaren men hon svarade inte så jag mailade henne och förklarade läget. Hon såg som tur är mailet före hon ringde upp referenterna så det gick bra :grin: :idea:
 
Tycker inte det är nåt udda alls. Har två vänner som bytt (tilltals)namn, den ena kände jag redan då så det tog flera år innan jag tänkte på henne som nya namnet men jag försökte verkligen komma ihåg att använda det. Den andra bytte innan jag lärde känna henne, dock blir hennes kombination av förnamn + efternamn ganska lustig så det är svårt att inte tänka på att hon bytt namn.

Jag vill byta efternamn i alla fall men har inte orkat ta tag i det + har varit fattig. Men det kommer kännas himla underligt att presentera mig med ett annat namn.
 
Jag fick ett nytt namn utan att be om det. Mitt andranamn las till som förnamn utan att jag visste om det. Så nu har jag dubbelnamn och det enda jag behövde göra var att flytta några mil :p Tycker inte om det men jag överlever.

Funderade på byte I många år, kan inte säga R och har givetvis ett par R i namnet.. Var värre när jag var liten, nu skyller jag bara på att jag är från Småland :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 807
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp