Åh det hade kunnat vara jag som skrev den här tråden! Jobbar också i äldrevården, det är egentligen ett helt fantastiskt jobb men det blir tyvärr bara mer och mer förstört, när man inte trodde det kunde bli värre så blir det ändå det hela tiden 😥 jag mår också jättedåligt av att få rusa ifrån dom när dom mår dåligt och känner sig ensamma, och säga nej när dom behöver hjälp för att man inte har tid. Allt det sitter kvar i hjärtat när arbetsdagen är slut💔

Jag har nu varit föräldraledig och när jag gick så bestämda jag mig för att inte komma tillbaka, jag skulle hitta något annat innan ledigheten var slut. Nu är det inte så länge kvar och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra 🙄
 
Jag jobbar inom missbruksvården, på ett LVM-hem. Trivs skitbra med arbetet, och det är verkligen inte så att vi stressar ihjäl oss. Här jobbar ett gäng undersköterskor som mina kollegor, även om det finns andra utbildningar också.

Vi jobbar statligt så vi har bra lön, jag har ett flertal tillfällen försökt byta jobb, men hittar inget som matchar min lön. Dessutom har vi 35 semesterdagar, 3000:- friskvårdsbidrag, alla läkemedel och läkarbesök lämnar vi in kvitto på och får tillbaka (nu har jag bara p-piller men gött att spara 500:-/året på att betala för dem), osv.
 
Åh det hade kunnat vara jag som skrev den här tråden! Jobbar också i äldrevården, det är egentligen ett helt fantastiskt jobb men det blir tyvärr bara mer och mer förstört, när man inte trodde det kunde bli värre så blir det ändå det hela tiden 😥 jag mår också jättedåligt av att få rusa ifrån dom när dom mår dåligt och känner sig ensamma, och säga nej när dom behöver hjälp för att man inte har tid. Allt det sitter kvar i hjärtat när arbetsdagen är slut💔

Jag har nu varit föräldraledig och när jag gick så bestämda jag mig för att inte komma tillbaka, jag skulle hitta något annat innan ledigheten var slut. Nu är det inte så länge kvar och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra 🙄
Liknande situation här.. Började plugga till sjuksköterska istället men tempot är så högt att jag nu är i ett läge där jag måste bestämma mig för att sluta plugga och gå tillbaka till usk-jobbet inom kommunen eller göra något helt annat.
Jobbet lockar inte alls! Jag vill ge så mycket mer som uska än vad det finns möjlighet till 😔😔 både tidsmäsdigt och organisationsmässigt.
Det är ju inte helt enkelt att byta jobb och bransch heller..
 
Om man är undersköterska och fortfarande vill jobba med människor så rekommenderar jag LSS. Som natt och dag, särskilt när det gäller bemanning.
 
Är förskollärare (Varit i tio år drygt), men vill byta bransch. Är sugen på att bli kyrkvaktmästare igen. Gillar yrken där man kan få vara utomhus..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har ända sedan jag började jobba på reception för ca 2 år sedan känt att det inte var rätt val, men har velat ge det en chans. Min...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Eurydome
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 894
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 390
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel
Dagbok Ännu en skriva av sig tråd. Jag mår inte bra och jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig vidare. Det känns som att jag är i ett moment...
Svar
17
· Visningar
1 971
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp