Bukefalos 28 år!

Byte av kyl- och frys: råd och tips!

bettysmatte

Trådstartare
Vi har en kombinerad kyl- och frys som följde med huset när vi köpte det för några år sedan. Även om den fortfarande fungerar, så är den inte rolig. Det bildas jättetjock is i kylen, och man måste avfrosta OFTA om det ska fungera. Eländet tar säkerligen mycket el också. Nu tänkte vi därför byta, och undrar om någon har några smarta tips. Märken att se upp för, märken att föredra, finesser som är bra att ha, finesser som man kan skippa, etc etc etc! Ja, allt ni kan komma på :)!
 
Sv: Byte av kyl- och frys: råd och tips!

bildas det mycket frost i den så sluter den inte tätt, har du kollat så att listne är hel runtom och att dörrarna går igen helt och fint? kan ju vara en simpel justeringsfråga :)
 
Sv: Byte av kyl- och frys: råd och tips!

Nej, listen ser hel ut, men det kanske inte alltid är lätt att bara se om den sluter tätt? Egentligen tror jag att det är något "större" fel på vår kyl- och frys. När vi flyttade in fungerade den superdåligt på sommaren när det var varmt. Vi kom, långt om länge, på att den stod alldeles för nära väggen :crazy:. När vi sedan flyttade ut den ett par centimeter fungerade den mycket, mycket bättre. Nu är det inga problem med temperaturen, men det blir ett fruktansvärt islager i den - snabbt. Just nu sitter det säkert ett lager is som är drygt 5 cm tjockt, och det har hänt på ett par-tre månader ungefär.
 
Sv: Byte av kyl- och frys: råd och tips!

Knapplånar mig själv...

Hur ligger Media Markt prismässigt? Tänkte åka dit och kika lite idag. De har ju inga priser på sin hemsida, så man kan ju inte kolla något där. De har ju ett förmånligt erbjudande nu med avbetalning över 30 mån utan ränta och avgifter. Men det är ju bara ett bra erbjudande OM priserna också är bra!
 
Sv: Byte av kyl- och frys: råd och tips!

åk dit och titta du, men jag råkar veta att tretti.se har frakt som ingår i priset och istortsett alltid ligger lägst i pris, oavsett vad du tittar på... jag hanterar typ 30 leveranser åt dem, dagligen... :D

leverans inom 5 arbetsdagar och transportfirman kontaktar dig för bokning av elveransen "inom 48 timmar" ... vi ska iaf, sen om det blir massor så blir det.

åk och titta hos mediamarkt iaf, men sämre kundservice finns inte. eller jo, ryan air.
 
Sv: Byte av kyl- och frys: råd och tips!

Fast tretti.se är inte alltid billigast.

När vi skulle köpa vitvaror, skrev jag ut min orderlista på tretti.se. Tog med mig den till min lokala elektrolux home vars priser är hiskeliga om man tittar på deras skyltar... Begärde att få ett pris på de vitvaror jag ville ha, och utan att jag ens fått börja pruta och vifta med priserna från tretti.se hade jag fått ett bättre pris hos den lokala handlaren. Med frakt, inbärning i huset (tretti.se lämnar på tomt) utbärning och skjuts till återvinningen av de gamla, och som grädde på moset installation.

Till Bettysmatte,

Hitta en modell du tycker om och, googla, googla och googla på den modellen, det kommer att komma upp massor på nätet om den, omdömen, etc. Titta runt på priserna och gå sedan till din "lokala! vitvaruhandlare och fråga vad de kan göra på priset, oftast en hel del och servicen är betydligt bättre än hos de stora flaggskeppen.
 
Sv: Byte av kyl- och frys: råd och tips!

trettio.se var några hundralappar billligare än Media Markt på en av modellerna jag kikade på, men ett par hundralappar dyrare än Media Markt på en annan. Så det var lite blandat! Det är annars väldigt lockande att bara betala 200 kr/mån i 30 månader i stället för hela summan på en gång.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag hoppas kunna köpa hus nästa år. Men som Stockholmsbo och ensamstående med en medellön, har jag inte mycket pengar att spela med. Så...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
11 110
Senast: MissFideli
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 982
Senast: kryddan
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 693
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 155
Senast: anyberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp