Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså via kurser kan man ju. Jag kunde ha skrivit c-uppsats i psykologi, men valde att byta riktning därKan man skriva c-uppsats utan att tillhöra/läsa något program? Aldrig hört om att någon gjort så innan därav frågan.
Fast man kan väl inte bara läsa random kurs för att skriva c-uppsats? Är inte alls insatt ska tilläggasAlltså via kurser kan man ju. Jag kunde ha skrivit c-uppsats i psykologi, men valde att byta riktning där
Beror väl på om man läst motsvarade à och b innan.Fast man kan väl inte bara läsa random kurs för att skriva c-uppsats? Är inte alls insatt ska tilläggas![]()
Det kan man! Inom humaniora är det vanligt att man bygger sina egna kandidatexamen istället för att läsa färdiga programKan man skriva c-uppsats utan att tillhöra/läsa något program? Aldrig hört om att någon gjort så innan därav frågan.
Kan man skriva c-uppsats utan att tillhöra/läsa något program? Aldrig hört om att någon gjort så innan därav frågan.
Var säker man det? På antagning?Jo man kan läsa fristående kurser, men för att få läsa C-uppsats så krävs det att man läst motsvarande a och b. Däremot för att få ta ut en kandidatexamen så krävs 180 HP, varav 90 ska vara inom en specifik ämne tex sociologi och kriminologi.
Jag själv läser fristående och sökte C-uppsats förra året. Man är inte beviljad plats om man läser fristående kurser, däremot är man det om man läser ett program.
Om du läser fristående kurs i ett ämne som kan vara examensämne på C-nivå så ingår det i kursen att skriva en C-uppsats.Var säker man det? På antagning?
JappVar säker man det? På antagning?
Inte helt sant, det finns många kurser inom naturvetenskap (kanske även inom andra ämnen men) där man inte skriver uppsats. Sen finns det ju också kandidatarbetes kurser där man gör ett självständigt arbete som redovisas i en uppsats.Om du läser fristående kurs i ett ämne som kan vara examensämne på C-nivå så ingår det i kursen att skriva en C-uppsats.
Söks som alla andra kurser. A- och B-kursen krävs för behörighet.
Men utan uppsats kan du väl inte få ut en examen i ämnet?Inte helt sant, det finns många kurser inom naturvetenskap (kanske även inom andra ämnen men) där man inte skriver uppsats. Sen finns det ju också kandidatarbetes kurser där man gör ett självständigt arbete som redovisas i en uppsats.
Men utan uppsats kan du väl inte få ut en examen i ämnet?
Jag kanske formulerade mig otydligt, men meningen var att skilja ut de kurser som inte kan ge examen från sammanhanget.
Som i konstnärliga utbildningar, där är den skriftliga delen snarare en rapport om den praktiska delen. Oftast. Kan även vara ett konstnärligt arbete även den.Helt sant, jag vile bar förtydliga att bara för att en kurs är en C-kurs betyder det inte att man skriver en uppsatts i i den. Däremot har du helt rätt i att man måste skriva en C-uppsats för att få examen, fast i naturvetenskapliga ämnen är fokus ofta inte på just uppsatsen utan på det praktiska arbetet som leder fram till den skriftliga vetenskapliga rapporten.
Det är det som kallas examensarbete som är c-uppsatskursen eller hur?
Det är det som kallas examensarbete som är c-uppsatskursen eller hur?