Cane corso!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Cane corso!?

Nu har skruttan varit hemma i 2 veckor och vi är upp över öronen, totalt förälskade:love::love::love:

fendipverandan9veckor5.jpg

fendipverandan9veckor4.jpg

fendipverandan9veckor6.jpg

Gud vad hon påminner om Arwen! Precis samma uppsyn och tuffa utstrålning :love:.

så oootroligt fina bilder på ursöt valp :love:

va sugen man blir då!

Utöver att din valp är gudomligt söt, så är det jättefina bilder!

Jag vill också ha såna fina bilder på min lilla puppe (9v gammal nu)... Vart bor du? :angel:

Utöver att din valp är gudomligt söt, så är det jättefina bilder!

Jag vill också ha såna fina bilder på min lilla puppe (9v gammal nu)... Vart bor du? :angel:

Tack alla :laugh:

Visst är alla valpar söta, och ja, jag är partisk men hon har ett sååå bedårande uttryck och underbara ögon att jag smälter som smör så fort hon tittar på mig.
Och i samma ögonblick glömmer jag bort hennes vassa tänder som gjort åtskilliga märken i min hud, jag glömmer att hon strimlat tidningar och strött över hela huset eller att jag nyss fick stoppa in handen långt in i hennes mun för att gräva ut en färsk kattbajskorv!

Hon är min lilla skrutta och jag förlåter henne alla hennes synder ;):D

Till Bebben : Stort tack!
Jag bor i den stora huvudstaden, liksom du, men jag är egentligen ingen vidare fotograf och kameran och jag kommer inte alls överens just nu, hemligheten till några bra bilder är bara helt enkelt att jag tar fruktansvärt mååååånga bilder !

Åh, jag har lite delat boende sådär mellan Sthlm och Österlen. Är född och uppvuxen däruppe, och tillbringar en hel del tid där - så mycket som möjligt.
Har dock mitt riktiga boende härnere numera, pga fästman och barn *muttrar* ;)

Jag ska dock upp om ca 2 v igen :love: Kanske vill din sötnos leka med mitt Monster? :angel: (Monster kommer att vara 12 v gammal då, och en bra bit mindre än din tjej, men hon är tuff! :D)

Det skulle hon nog uppskatta :D

Vi pratade precis idag om att hon borde få träffa lite jämnåriga lekkompisar men vi har inga i bekantskapskretsen just nu.
Din monster måste vara född samtidigt som min skrutta då (vecka 17) ?

Jag har passat på att anmäla oss till valpkurs eller som de kallade allmänlydnad bara för att hon ska få träffa lite jämnåriga hundar, men den börjar ju inte förrän i höst .

Senast ändrad:

Nu fick jag räkna på fingrarna här :D V 18 är hon född i! Den 1:a maj :) Så det skiljer bara några dagar på dom. Jätteskojigt ju!

Monster är supersocial och busig, och har fått umgås med alla säkra hundar i bekantskapskretsen - men alla dom är ju vuxna. Hon har sin syster här hemma än så länge, vi ska lämna av henne uppe i Sthlm när vi ändå är däruppe. Det är pappans uppfödare som ska ha henne, så istället för en 120 mils resa för att hämta hem sin valp så väntade hon några veckor extra :p
Jag är dock mycket noga med att hon ska få träffa hundar i alla åldrar, som är trevliga och normala. Det främjar hennes utveckling så himla mycket!
Idag lekte dom med en stooooor Rottishane, och dom jagade honom så att han gömde sig till slut, haha..

Men det vore verkligen jättekul att låta dom träffas, och lära sig lite saker av varandra :) Du kan väl PM'a om vart du bor lite mer specifikt, så kanske vi kan bestämma något?

Stort tack.:)

Jag gillar själv känslan i bilden även om kvaliten inte är lysande.

Hon hade bara varit hemma i ett par dar och var ff lite brydd över de stora "hundarna" i hagarna och satt på kvällen ute på verandan och muttrade på dem.

Hennes underbara färg kom inte till sin rätta dock.

P1016540.jpg

Hon är så cool lilla fröken.

På middag en kväll hemma hos en nära vän , sov hon så söt på uteveranden, lite omstoppad som en princessa bör vara.

trttfendi2.jpg

Gullplutt :)

Vad är planerna för lilla damen?

Ja säg det :) Att hon ska få vara frisk, leva länge och vara min arbetskompis, bästa vän och trogna följeslagare:)

Planen är dessutom att springa ett par vänstervarv ( annars skulle uppfödaren strypa mig, när hon nu plockat ut den "bästa" tiken till oss ;))

Jag skulle även vilja pröva på lite bruks, lite lydnad, spår eller vad hon verkar tycka är kul! Hon har det i blodet då mamman är väldigt meriterad och även pappan var en riktig arbetsvarg.

Men vi får helt enkelt se tiden an och se vad vi båda gillar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 623
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka