Cao da serra da estrela...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Annapanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 285
A

Annapanna

Undrar av nyfikenhet om någon vet vad en estrela valp ligger på i pris ungefär? Skulle även vara intressant att veta om någon har erfarenhet av denna ras och vill berätta lite då jag tycker det finns lite dåligt om information...

Sv: Cao da serra da estrela...

Min bekant köpte en valp för snart 3-4 år sedan. Hon betalade då 8.5000:-

Den hunden är extremt vaksam och försiktig. Tycker inte om att ha kontakt med andra hundar och människor. Hon gillar sin familj och deras nära vänner, inga andra. Hon gör ingenting, men blir hon trängd eller påtvingad en hälsning med en främmande hugger hon.

Estrelan är en ganska "tuff" hund. Jag upplever dem som ganska lömska. Visar ibland en sak och säger en annan.

Någon annan med mer positiva erfarenheter av rasen? :D :angel:

Dock är det väldigt fina!

Oj, så fel det kan bli! :o :o :o

Hunden jag beskrev ovan är inte alls en Estrela. Jag hade lite bråttom imorse. :crazy: Tänkte på en helt annan hund när jag läste rubriken.

Men jag har en bekant som haft en Estrela. Den var 7 mån när den fick avlivas pga patellaupphakningar i båda bak. Dock var den mkt trevlig!

Ber återigen om ursäkt! :o

Så här kan de se ut:

normal_st%E5r-p%E5-muren-2004b.jpg

marcante1%7E0.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 486
Senast: Iamia
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 474
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Smart watch
  • Handdukar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur