Card Declined

Hazel

Trådstartare
Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna med bank id och gör det. Sen står det bara card declined

Det finns pengar på kortet, kortet är inte ens i närheten av för gammalt och det är ingen spärr nånstans mot utlandet eller så, vad fan gör jag nu? Det är inget draget på kontot eller inlagt som betalning och hemsidan säger ju bara att köpet inte gått igenom. Har inte ens ett annan kort att använda :(
 
Antar kanske menar med spärr mot utlandet, men skriver ändå ifall annat du tänker på. Har du öppnat kortet för utlandsköp?
 
1713291289039.png

Ifrån Nordea
 
Är det ett debit eller kreditkort? Kanske godkänner sidan endast kreditkort. Vissa utländska sidor kan ha så.
 
Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna med bank id och gör det. Sen står det bara card declined

Det finns pengar på kortet, kortet är inte ens i närheten av för gammalt och det är ingen spärr nånstans mot utlandet eller så, vad fan gör jag nu? Det är inget draget på kontot eller inlagt som betalning och hemsidan säger ju bara att köpet inte gått igenom. Har inte ens ett annan kort att använda :(
Kan dom ha spärrat dig från sidan?
Ta kontakt med kundtjänst
 
Försökt igen? Händer ibland att något inte funkar, det tar lite för lång tid, en server någonstans på vägen hickar till lite, eller en massa annat som kan hända
 
Jag fick också så ett tag och har alltid kunnat handla via nätet förut. Men när jag gick in på internetbanken så var det spärrat för internetköp fast jag inte har gjort det själv.
 
Försökt igen? Händer ibland att något inte funkar, det tar lite för lång tid, en server någonstans på vägen hickar till lite, eller en massa annat som kan hända

Ja jag försökte igen, första gången kom jag som sagt vidare till bakid och slog in min kod, nu står det bara card declined
 
Måste du handla nu? Jag tänker att felet behöver inte bara hos dig utan gör det igen om 24h alternativt testa en annan webläsare.
Det har hänt mig tidigare men då har det löst sig av sig själv med tid.
 
Måste du handla nu? Jag tänker att felet behöver inte bara hos dig utan gör det igen om 24h alternativt testa en annan webläsare.
Det har hänt mig tidigare men då har det löst sig av sig själv med tid.

Jag får väl göra det men det är inte så kul när det är rea och man inte vet om sakerna ens finns kvar imorgon. Går ju inte att få tag i nån någonstans heller
 
Jag får väl göra det men det är inte så kul när det är rea och man inte vet om sakerna ens finns kvar imorgon. Går ju inte att få tag i nån någonstans heller
Maila butiken och berätta om problemet samt nämnt att du verkligen vill köpa produkten till rea priset. Kanske kan dom hjälpa dig?

Alternativt, går det att köpa med betalning via Klarna, alltså faktura? Sen måste du såklart vilja köpa på det sättet.
 

Liknande trådar

Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 621
Senast: Fibusen
·
T
Hästmänniskan Skulle i förra veckan hämta ut ett paket med hästgrejer som jag beställt på postorder. När jag skall betala på utlämningsstället är...
Svar
19
· Visningar
1 623
Senast: frolic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Konstiga saker på Wish

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp