• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zog
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 503

Zog

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av hingsten Carmargue? Vad för slags ston tycker ni att han ska användas till? Såg en del fina efter honom på treårs.....

Sv: Carmargue

ok :)
(ville bara påminna, för det är ingen självklarhet att alla vet om det är en shettis, ardenner, arab eller nån halvblodsras...) ;)

Carmargue har inte jätte många avkommor i Sverige med de avkommorna som har visats på 3 årstestet fram till föra året har alla diplom utom en och jag har även sett några riktigt fina avkommor efter Carmargue.

Funderar på att betäcka mitt aerline h - Ceylon sto med honom. Behöver bra ben, stabilt psyke och gärna lite större gångarter. Själv hoppar hon bra, är kvick och atletiskt. Bedömd 8-8-7-8-8 (stambokföring). Hon har lite brett ansatt hals, ngt sänkt i sin rygg och är inåttåad. Tror ni det skulle passa?

Har du betäckt med Carmarque? Jag såg att där kommer vara många avkommor efter honom i Falsterbo, ska bli spännande att se dem.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
465
Senast: Rosett
·
Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: corzette
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 474
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025