Casco Duell Ridhjälm!

Sv: Casco Duell Ridhjälm!

Den där Horkan är jag lite intresserad av men hur är de i storlekarna?
Har för mig att L = 57-62 eller nåt.
Jag har 57 och är rädd för att det blir konstig då.

:eek: Usch o fy! Jag är alldeles för mkt konservativ dressyrtant för att gilla det där! ;)

raggis skrev:
Den där Horkan är jag lite intresserad av men hur är de i storlekarna?
Har för mig att L = 57-62 eller nåt.
Jag har 57 och är rädd för att det blir konstig då.

Jag har 58-59 på hjälm och har L i Horkan. Den är bra, den är ju ställbar baktill med en liten "ratt". På mig sitter den bra i alla fall! Har du ingen återförsäljare i närheten så du kan prova en? Eller någon som har en du kan prova? Var bor du? Du kan få prova min! :idea:

Nja, det var nog en bit ifrån. Jag bor strax utanför Göteborg och det finns säkert ställen där man kan prova.
Ska bara komma mig för.

Om jag läste rätt om den första hjälmen på internet, var det den Tyska hopplandslaget använde sig av 2005. Om det stämmer eller ej vet jag inte.

Äch vadå:p

Jag har ganska många olika hjälmar si sådär 6 hjälmar hemma, kul att variera mellan olika sorters och stilar faktist:) Nä jag tror faktist det blir den sista, jag är kär:love:

Jag har en äldre modell av Casco.

Helt underbar och super skön, man märker knappt att man har den på huvudet.
Och den lill ratten vid nacken är toppen, mm meter anpassning!

Casco rekommenderas varmt!

Jag gillar den också! Var finns den att köpa i Sverige? Har försökt söka på nätet men inte hittat någon återförsäljare. Någon som vet? Vad ligger den på i pris? Jag har ju iofs nyss köpt hjälm, men man kan väl kanske ha en till att byta med!? :angel: Annars trillar jag säkert snart av igen, då behöver jag en ny!:idea:

Och man kan beställa alla modeller från horze.se
På näst sista siden i katalogen finns alla på bild!

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilka ridhjälm som är bäst ventilation i. Jag har en Casco mistral som dock är lite äldre, men blir fortfarande jätte svettig...
Svar
6
· Visningar
1 000
Utrustning Jag ska köpa en samshield hjälm och är orolig på hur dom på min lilla ridskola kommer att reagera. Det brukar inte vara jätte mycket...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: Cambiaso
·
Äldre Jag har funderat en hel del på det här med konst som väcker starka känslor. Meningen med nästan all konst är väl egentligen att den ska... 11 12 13
Svar
246
· Visningar
16 992
Utrustning Är en inbiten hästnörd och utrustnings älskare som för övrigt älskar Bling. Har idag en hjälm jag blingat själv, dock så sitter den...
Svar
4
· Visningar
2 225
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka