Catago Performance benskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fozzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 1 076
F

Fozzie

Har tänkt köpa något stötdämpande men också lite värmande (a la BoT) som lite förebyggande och skyddande för min hästs framben.

Surfade runt och hittade Catago Performance "senskydd", som sägs ha keramisk verkan. Någon som har provat och vet om de funkar, alltså extra värmande?
Ser ut att ha bra passform till min kuse.

Annars lägger jag nog till lite och köper BoT men är lite osäker om de passar min herres kort-korta ben.. Han kan inte ha för höga skydd, då kan han knappt böja på benen :angel:

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Solvira
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Liten
·
Utrustning Min häst skall förhoppningsvis börja sättas igång efter en hälta och två veckor i sjukhage. Jag vill optimera och ge henne alla...
Svar
3
· Visningar
1 093
C
Utrustning Ska köpa nya benskydd till unghästen som mest kommer ridas i dressyr (hopp och fälttävlansskydd har jag redan som passar). Funderar på...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: Malichan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka