cavalettiavstånd

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare carran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 252
C

carran

Skulle behöva lite tips när det gäller avståndet på cavalettibommarna. Har en tinker på 137 cm och en shettis på ca 1m. Ska rida både i skritt och trav över dessa bommar ( ska förstås bara rida den större, lillen ska ledas ) men jag är osäker på avståndet. Nån som kan hjälpa mig?

Ska du ha ett avstånd som passar både stor och liten i både skritt och trav, hade jag nog lagt bommarna med ca 1 m avstånd. Man får givetvis justera allt eftersom, men korta i såfall hellre avståndet.
Annars brukar jag lägga travbommar till min c-ponny på ca 1-1.10 m, och rida i normal arbetstrav, så att hon får stretcha lite i kroppen.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
767
Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
376
Senast: Cattis_E
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 340
Senast: Kajsalisa
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Handdukar
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Den rosa bildtråden

Hund, Katt, Andra Djur