Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

A

ahelldi

Hej! Jag hoppas att så många som möjligt kan svara på denna fråga!!

Jag undrar om det är någon av er som har ett par Cavallo Piaffe Plus ridstövlar?! Är de i kalvskinn? Är de slitna på ågra ytor? Har era dragkedjor fungerat? Hur länge har ni hafe dem?

Det vore toppen om ni kunde hjälpa mig för jag har nämligen ett par sådana ridstövlar och efter 3 gånger pajade ena dragkedjan, trots att det varken var motstånd eller våld inblandat. Väldigt märkligt, och efter ca 50 ggr användning så har hela insidan (ytan som ligger mot sadeln) skavts bort och är helt vit, och jag har även fått skav där stigbygeln har legat emot och där sporrarna har suttit. Nu har vi ett mer eller mindre bråk med Cavallo för de anser att vi inte ska få några nya stövlar för de säger mer eller mindre att vi får skylla oss själva att vi köpte stövlarna. Där vi köpte dom sa de att dessa stövlarna var jätte bra och att de fått in några få antal som var skavda som de skickade tillbaka till Cavallo och de levererade nya stövlar. Jag har sett precis sådana här stövlar som INTE är skavda efter flera års användande, men ett par stövlar är inget bevis, så snäll hjälp mig!

Tack! Mvh Angelica Helldin
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

Vad menas med skav?

Mina gamla cavallo hade dragkedja i bak som byttes ganska snabbt. Känner flera med cavallo som fått byta den. Dragkedjan ÄR kass.

Har du använt någon form av medel på stövlarna? Där det är skavt? Ligger sporren stilla intill stöveln? osv.

Eftersom plussen är i ytbehandlat läder(därav glansen) så tror jag inte du kan klaga på om själva glansen är borta, det är normalt slitage. Men om du menar att ett helt lager läder har gått hål på så kan man ju börja fundera.
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

vet inte hur det är med cavallo, men med petrie så står det på kartongen att det är helt normalt att dom blir vita på insidan och det är inget fel. så har svårt att tro att du kan klaga på det!

dragkedjorna ska ju däremot inte gå sönder så snabbt.
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

Att de blir vita på insidan är inget konstigt. Det blir alla stövlar (rätt fort oxå). Titta nästa gång du är på tävling så ser du att de flesta är skavda där. Däremot så tycker jag att det är dåligt att kedjan gått sönder så fort. De ska det inte göra efter enbart 3 månader...
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

Jag har ett par cavallo piaff plus som är vita på insidan men dragkedjan är hel trots en hel del misshandel från mig.
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

Jag har ett par cavallo piaff plus som är vita på insidan men dragkedjan är hel trots en hel del misshandel från mig.

Ja, så går det när man tillbringar hela vintern i soffan med en stor låda glass varje kväll.....:rofl::devil:

Till TS:

Kan du inte lägga in bilder på dina stövlar? Då är det lättare för oss att jämföra med våra egna stövlar.:idea:
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

Ja, så går det när man tillbringar hela vintern i soffan med en stor låda glass varje kväll.....:rofl::devil:

I vår ålder, och speciellt när man kommer upp i din, gäller det att spänna skinnet vet du.
 
Sv: Cavallo Piaffe Plus ridstövlar!

Mina Piaff blev också ljusa på insidan ganska snabbt, men jag anser det normalt och bryr mig inte speciellt mycket om det... De var också MKT lätta att gå in – några ridpass så var de ok, till skillnad från t ex Königs, som jag haft tidigare, där det tog VECKOR av plåga i sadeln innan man hade nån känsel i benen. – M a o ÄR de mjuka på skaftens insida.

Nu efter 5 år har jag faktiskt ett hål rakt igenom lädret på insidan. Jag har köpt nya Piaff.

Har aldrig haft dragkedja.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Köpte en julklapp till mig själv, ett par Cavallo Linus Jump :) Har aldrig tidigare haft ett par ridstövlar med dragkedja bak och...
Svar
6
· Visningar
1 905
Dressyr Har köpt ett par begagnade Cavallo piaffe plus. Då dragkedjan är trasig på den ena så hade jag ändå tänkt byta bägge när jag ändå är...
Svar
14
· Visningar
2 917
Senast: Mariaauto
·
Dressyr Jag sitter och kollar på stövlar då jag är lite sugen på ett par nya. Jag har ett par cavallo grand Prix plus idag men skulle vilja ha...
Svar
12
· Visningar
4 246
Senast: Zebban
·
P
Utrustning Liten fråga bara jag köpte ett par cavallo piaff plus och fick dom i oktober. Efter att ha använt dom 1 gång hade jag fått färgsläpp på...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: pepperoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp