Cavallostövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Malino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 482
M

Malino

Nu är det så att jag köpte ett par stövlar från Cavallo igår och när jag prövade dom i affären så satt de ganska tight men nu när jag kommit hem känns det som om de nästan sitter slappt, egentligen sitter väl ganska bra nu eftersom de fortfarande sitter åt bra men inte klämmer fast jag undrar om ni har någon erfarenhet av deras stövlar, jag vill inte att de ska forma sig mer och bli ännu större eftersom de nu redan känns större och jag bara gått runt med de inomhus ca en timme. :grin:

tack på förhand !

Sv: Cavallostövlar

Kan det inte vara att du föreställde dig att de va jättetajta?

Tror inte att de töjer sig nå mkt.

Tycker att du ska provrida dem och sen utvärdera. :)

jag har ett par cavallo, det kan vara så att du var "svullen" i benen när du testade dem i affären om det var var varmt och så. Då blir de ju mindre. Men det beror nog på vad för stövel du har? Är det en dressyrstövel eller en hopp/allround stövel, Har hört att det är lättare för en hoppstövel att töja sig något för att det är en mjukare typ, men det är nog inte så himla mkt..?

Hur mkt för stora är dem då?

Jag har en allroundstövel-Winner Plus. När det är varmt sitter de jättehårt, jag får puls i vaden:crazy: Men har dessvärre ingen erfarenhet av hur mkt de töjer sig (har bara använt dem ca 1 gång i veckan i ett halvår eftersom de ionte alls sitter bra...:crazy: Nu väntar jag på ett par nya Königs Grandgester:love:), men som sagt beror det på vilken typ av stövel du har, deras dressyrstövler är ju ganska hårda vad jag har hört så...

Jag kan tyvärr inte provrida dem eftersom ifall de inte passar kan jag inte lämna tillbaka dom ;/ Jag har ingen aning om det är hopp eller dressyr trodde det var allround, det står inget på kartongen heller. Det står typ bara Cavallo LW. Jag var nog antagligen svullen eftersom det var sjukt varmt ute, är bara rädd att de ska kännas för stora i längden .

De säckar nog ihop lite..

hur mkt för långa?

Såg nu att de var hoppstövlar så hoppas de blir mjuka o fina, de är inte för långa. var bara rädd att de skulle bli för breda. De hette tydligen Sydney :p

Du behöver nog inte oroa dej för om de var för tajta i affären och förstora nu så passar de nog:D

När jag beställde mina cavallo så sa de i butiken att de skulle sitta som korvskinn:D Men det är säkert ingenting som en skomakare inte kan fixa till;) Ändrade vidden på mina lite fram och tillbaka ...de behövde töjas osv:banana:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 663
Senast: valy
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 191
Senast: Amha
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 031
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka