Cellehingstar

E

Egonson

Vad menas med Cellehingst?
Tex Flyinges Espri,Weltmeyer,Rotspon..
 
Celle är ett stuteri, om jag inte minns fel. :smirk: (minnet är urdåligt just nu - skyller allt på min :devil: förkylning!)

Susanne
 
Att hingsten är Celle-ägd, dvs av Landgestüt Celle. Celle grundades 1735 vid staden Celle i Tyskland. Idag har stuteriet ca 140 st avelshingstar.
 
Är det ett tyskt stuteri man får välja, vilket årtionde som helst - ja då är det bara Trakehnen och 1950-talet som gäller.
Tänk å få se hingstar som Hansakapitän, Totilas, Komet och Gondolier :love:.
 
Dit skulle jag också villa åka, förstås, men kanske förflytta mig till slutet av 1800-talet med hingstar som bl.a. Morgenstrahl och Flügel. :D Eller varför inte Flyinge och Strömsholm vid samma tidpunkt...
 
Jag har varit på Celle och det är absolut inget att hurra för studiebesöksmässigt. Klart de har fina klassiska hingstar där men det är inte mykcet roligare där än på Flyinge! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Världsettan i hoppning fick rida flera hästar vid testridningen i Flyinge, som han menar har goda kvalitéer för framtiden. Men en...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: Gunnar
·
Hundträning Vill ha ett kommando att använda för att ”skicka in” hunden mellan pinnarna. När jag skickar henne runt något, tex en kon så säger jag...
Svar
6
· Visningar
345
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
557
Senast: Cinzia
·
Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp