CH Dressyr sadel syntet

Trådstartare
Från H**ks! vilken typ av rygg passar den rak eller mer svängd? Hur bred upplever ni den som är storleken vid?
:banana:

Sv: CH Dressyr sadel syntet

Den är lite svängd, så den passar inte så bra på en helt rak rygg. Den vida är ganska vid, faktiskt, min granne köpte en sådan till sin nordsvensk och den ligger bra. Han har extra-vid på en Wintecsadel. Det är ganska fina sadlar, väl värda priset. Stropparna till sadelgjorden är i läder i övrigt påminner materialet om materialet i en Maxam.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
679
Senast: skiesabove
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka