Charles owen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare L_Lancelot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 887
L

L_Lancelot

Hej
någon som vet var man kan köpa en Charles Owen Showhat?( vet inte om den heter så men det är dressyr modellen jag menar). har kollat överallt men jag kan inte hitta någon butik eller kedja som säljer den... har den kanske utgått helt? blir så ledsen, jag som så gärna ville ha en...:(

Sv: Charles owen

L_Lancelot skrev:
Hej
någon som vet var man kan köpa en Charles Owen Showhat?( vet inte om den heter så men det är dressyr modellen jag menar). har kollat överallt men jag kan inte hitta någon butik eller kedja som säljer den... har den kanske utgått helt? blir så ledsen, jag som så gärna ville ha en...:(

Helt rätt. Den har utgått helt.Har du kläm på vad du vill ha för st.
och färg?

nej!!!:cry:
jag har strl: 57 vill ha en blå eller en svart.. hur så? kan du fixa?;)

De är TOTALT slutsålda i Sverige, finns typ EN kvar i storleken 62. Tro mig, jag satt i flera dagar och ringde runt!
Har du tur kanske du hittar några kvar på engelska sidor?

Själv har man då en marinblå i storlek 57! :D

Hej!
Den har tyvärr utgått.
Letade själv efter denna.
Mvh Fredrica

Åh, denna tråd kom son en skänk från ovan, som jag har letat efter en ny! Fan, man kanske skulle varit mer rädd om sin gamla, men jag tänkte att jag skulle köpa en ny... Vet någon om dom gör hjälmar typ en liknande eller är det någon som har tips på något liknande?

Med tanke på att jätte många här skriver att de skulle vilja ha en CO just i en mer "dressyraktig" modell utan läderhakband kanske det vore dags att ta kontakt med tillverkan i stället och skriva, om önskemålet finns hos så många borde det väll inte vara någon omöjlighet?

Off topic men ändå.

Är det nån som vet om det skiljer på tillverkning på hjälmarna som ska säljas i england gentemot de som ska säljas i sverige?? (tänkt ta o beställa en JW från england nämligen..)

// Kattis

Ok!

Ja men va bra då är det bara att beställa då :)

För man tycker ju som att dom som säljs i sverige oxå importeras hejvilt från olika håll o kanter eller?

//k

Ja precis. Jag har sett lite trådar på buke och flera skriver ju att man kommer undan med en ganska markant bit jämfört med att köpa i Sverige, trots att kostnaden för att hjälmen ska skickas till Sverige ändå går på en del.

En fråga till??

Kostar det ngt extra liksom i sverige?? för jag betalar ju företaget för frakten hit men kan jag komma att måsta betala nån frakt i sverige oxå??

Mycket tacksam för svar.

//k

Min gamla hjälm är en sådan.. Rider 2000 tror jag den heter...jätte skön! men som sagt skulle väldigt gärna ha en Show Hat...

På vissa ställen har de sålt ut dom ganska nyligen, kan hända att det finns någon kvar här och var. På Granngården vet jag att de hade ett par marinblå kvar som utgick för halva priset, var innan jul dock så de är nog slut nu (Granngården Örebro.)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka