• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jozzefizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 475
J

jozzefizz

Hur är chetaktränsen kvalite?? köpte en pullarnosgrimma Chetak som london färgad men den är mer orange. Chetaks träns finns väl bara i New market??? Någon som har benskydden från Chetak? hur är de?

Tränsen är helt okej i kvaliten.
Men däremot skaver benskydden som har läderinsida.
Lägger du i ett fårskinnsinlägg är dom också helt okej.

Mitt Cheetakträns, ett brunt med mässingshakar, går i dagarna in på sjätte året. Det har varit - och är fortfarande - hur fint som helst. :)

Immer

Det är ganska mörkt brunt. Har ett svagt minne av att nogrimman och pannremmen var fodrade med läder av en något ljusare färg. Men båda ligger i skåpet, nosgrimma använder jag inte och pannremmen har jag bytt ut till en som är längre. :D

Immer

hade sånt träns till förra ponnyn. de ändå tycker ja va att new market tränset var svårt att smörja mitt blev de fläckar på :( men annars va de super fint

Har också ett Chetak-träns som jag tycker om väldigt mycket. Det passar dock inte på min nya häst. :/
Kvalitén är helt okej för det priset.

Jag gillar mitt Cheetak trans. Det ar rodbrunt med gul-brunt foder.
Jag har haft det i sakert 5 ar nu. Och det anvands fortfarande varje dag.

Sv: chetak

Jag har ett svart Chetak träns som jag är riktigt nöjd med.
Hittills har det hållt jättebra.
Det enda jag inte tycker om med det tränset är sidostyckena, med en "flärp" på sidan av haken där man hakar fast bettet. Tycker inte om haken heller, eftersom den känns som att den skulle kunna gå sönder. Lite klen.

Men annars är jag jättenöjd med mitt träns.
Och pållen med :D

jag har ett flertal olika chetak träns och även stigläder från chetak och är väldigt nöjd med alltihopa.

Hade ett Chetak Caramba pullarträns, pris runt 370kr, mkt bra passform på min häst, men remmarna fransade sig lite på sidorna... :crazy:

Har ett svart träns med ljusare foder på nos- och pannrem, det är MINST 8 år gammalt (fick det med en häst för många år sedan), absolut inget fel på kvalitén (att jag sedan inte torkar av det som jag borde - det är en annan sak :)).

Tycker faktiskt att det tränset hållt sig betydligt bättre än det från Kieffer jag har hängande som både töjt sig så det inte längre går att använda och dessutom ändrat färg så det är snuskfult... (det var vettiga 2 100 kr spenderade)

Jag har ett träns från cheetak med ljusare foder, det är jättefint! Det har hållit i flera år och inte ändrat färg. Jag tycker kvaliteten är jättebra.

Jag har ett svart träns med mässingspännen från Chetak och är väldigt nöjd med mitt. Lädret håller bra, är mjukt och fint och det har inte förlorat någon färg. Den enda jag kan säga som är negativt är att mässingspännena är lackerade metallspännen så de behåller dessvärre inte mässingfärgen..

Jag har ett mörkbrunt Chetak med ljus fodring som jag tycker jättemycket om. Har haft det i 4 år nu, och när det är rengjort så ser det ut nästan precis som från början! Jag är jättenöjd verkligen, mycket kvalitet för pengarna. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: Görel
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 601
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 441
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka