Chihuahua eller papillon

Jag har träffat flera hopplöst rädda chihuahuor men också ett par fantastiska som gör att jag inte kan låta bli att tänka på att hitta just en sån. En bra chihuahua har en sån härlig utstrålning.
 
Båda raserna är ganska lika när det kommer till hälsa, träning, osv. Den största skillnaden skulle jag säga att det finns fler chihuahor med dåligt temperament, så det är lättare/större chans att få en trevlig papillon än en trevlig chihuahua. Men vill man verkligen ha en chihuahua gäller det bara att vara extremt noggrann med val av uppfödare :)
 
Tack för alla svar🙂

Har funderat ett varv till och kollat in och läst så mycket jag hunnit om chihuahua (hade jag varit så är noga när jag köpte min första hund så hade det nog blivit en bättre match). Det blir en korthårig chihuahua, men kommer leta noga efter en seriös uppfödare.
Jag hade verkligen svårt att välja då båda raserna tilltalar mig mycket men kanske blir en papillon nästa gång.
Nästa val blir tik eller hane? Tror jag kommer gå efter individen och inte könet i första hand.
 
Tack ☺️
Yoda heter han.
 

Bifogade filer

  • E4467FA2-7401-40E0-929F-58621E5A90A5.png
    E4467FA2-7401-40E0-929F-58621E5A90A5.png
    250,7 KB · Visningar: 60
Vad söt han är,grattis! Och bra val att du valde den rasen du verkligen ville ha, den som magkänslan sa var rätt
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 858
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 439
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 473
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 198
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp