chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

S

sssssssara

Hej, nu har jag en väldigt konstig fråga som jag suttit och tänkt på.
Nu har jag en schäfer och en rottweiler på 5½månad ca. Båda är tikar...
Snart får jag hem en chihuahua, en hane..
Och när dom sen blir könsmogna. Och tikarna löper. Kan chihuahuan para sig med någon av schäfern och rottweilern så att de blir valpar? :crazy:
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Klart de kan. Varför skulle de inte kunna det?
Hundar låter inte storleken vara ett hinder.
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Sjalvklart kan dom det... dessutom ar det att be om hundslagsmal att ha tva tikar utan att nagon ar steriliserad och en okastrerad hanhund pa ett stalle.
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

åå herregud. Vilka konstiga valpar det skulle bli. Att tikarna kommer ryka ihop någon gång var jag beredd på. Men jag var inte det vad de gällde parningen. Jag kommer ha mycket att göra alltså. Men hur tusan skulle dom valparna se ut??? :O
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Hundar är ganska uppfinningsrika. Jag har sett en annons på schäfer/tax-korsningar så inget är omöjligt.
Jag skulle själv inte utsätta mig själv eller djur för att blanda tik och hane, men folk gör det och lyckas olika bra.
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Ja, vi får se hur de går. Men jag hoppas och tror att det kommer gå jätte bra. Får bara ha extra koll på dom små liven när dom löper :)
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

HELT OT och KL!!

Men varför i hela friden köper du tre hundar med så kort tids mellanrum?

Har du inte händerna fulla med att lära TVÅ 5,5 månaders vett och etikett?

Självklart är det upp till var och en, men jag blev nyfiken till orsaken!!

/Swat
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Sjalvklart kan dom det... dessutom ar det att be om hundslagsmal att ha tva tikar utan att nagon ar steriliserad och en okastrerad hanhund pa ett stalle.

Äh, vad är det för larv? Hundar ska kunna umgås i den egna flocken oavsett könet på flockmedlemmarna. Ser andra problem med TS flock än just slagsmålsrisken.
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Men varför i hela friden köper du tre hundar med så kort tids mellanrum?

Har du inte händerna fulla med att lära TVÅ 5,5 månaders vett och etikett?

Självklart är det upp till var och en, men jag blev nyfiken till orsaken!!

Jag med :o
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Extra koll duger inte. Du behöver separera tik och hane helt under löpet. Olika rum med stängd (och eventuellt låst) dörr är det som gäller.
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Du ska vara väl medveten om att dina tikar mycket enkelt kan skada din chi hane, blir en chi trampad av rottis/schäfer kan jag garantera skada.

Har själv en schäfertik och dessutom en liten westie. Skillnaden är att westien är väldigt robust, men min tik kan i all sin iver kliva över honom/stöta till honom. Jag förstår inte riktigt hur du ska hålla hundarna? Utan att mena elak så tycker jag att det är oschysst att utsätta en liten chihuahua för sådana uppenbara risker.:(
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Extra koll duger inte. Du behöver separera tik och hane helt under löpet. Olika rum med stängd (och eventuellt låst) dörr är det som gäller.

Det beror ju lite på vad man har för pli på dina hundar också. När vi fortfarande hade fertil tik (båda är kastrerade nu) så separerades inte hundarna vid löp så länge vi var hemma. Var hundarna hemma själva var de separerade men var vi hemma skulle hanarna aldrig komma på tanken att ens försöka..
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Delvis KL. Undrar också varför fler hundar med så kort varsel? Visst kanske det känns som en dans på rosor, men dom är bara 5,5 mån... Det är dessutom en rottweiler + en schäfer, 2 raser som förmodligen inte kommer vara lika gulliga o "lätta" om nån månad lr 2...

Jag hade en vuxen chihuahua hemma i några dagar, min schäfer va då ca 9 månader, och jag kan säga att jag var LIVRÄDD att den lilla skulle bryta nacken av sig. Visst var min jättesnäll och försiktig, men tänk vad 22 kg kan göra mot 2 kg :grin:
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Sådant tryck vill jag inte ha på min hane. Det ställer till ett jäkla besvär om han någon gång ska gå i avel. Det har fler än en fått erfara.
 
Sv: chihuahua hjärta rottweiler och schäfer?

Ett enkelt varsågod funkar utmärkt när det är tillåtet att uppvakta löptik. Annars håller man sig i skinner när husse/matte är i närheten.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 289
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 746
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp