Chihuahua/Papillon?

Känner två, totala motsatser till varandra.
Den ena är mjuk och lugn ,älskar allt och alla, inget motionsbehov alls knappt(vill inte).
Den andra är rädd för allt, skäller ut folk, tycker inte om när man tar på honom, börjar darra av minsta lilla och stort motionsbehov.
 
Har själv haft två ,nu finns bara en kvar. Den ena mer papillonlik ,lugn lättlärd och ett fantastiskt psyke. Älskade promenader och en duktig musfångare. Den andra nu 11 år gammal ,soffpotatis,omöjlig att dressera varnar mkt men snäll . Älskar människor men inte så förtjust i andra hundar. Dessa två var som natt o dag i utseende och psyke. En bra blandning överlag . pappisarna har enligt vad jag lst använst för att få fram de långhåriga chivavvorna så inte en helt oprövad gatukorsning
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 214
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 216
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp