Chihuahua!!

Lollan

Trådstartare
Nån som har en sån härinne på bukefalos??
Hur är dom?? Fryser dom mycket lätt, så man måste
ha täcke på dom??
Är dom väldigt mesiga (rädda)??
Fäller dom mycket??
Tkr dom verkar SÅ häftiga!!
Tacksam för svar! :D
 
jag tycker inte att de är mesiga. på vintern behöver de säkert täck på sig. jag tycker inte att de fäller mycket, de långhåriga har ungefär likadan päls som en pappilon och phaléne.. min syster har en korsning mellan chihuhua och phaléne.
 
dom behöver täcke på höst och vinter,
det är en j..... tuff hund i liten format.alltså inte alls mesiga.dom jag har sett och fått hälsa på har dom berättat att dom kan gärna sätta sig med gaddarna nån plats på din kropp om dom får,alltså en bra vakt hund.

men det är klart,det beror på hur man hantrerar dom från valp stadiet.man får ju inte göra dom till en mes

har lenge själv varit sugen på en sådan hund.men jag tror mina katter skulle jaga den,istället för den jagar dom :angel:
 
Jag har en korsning mamman chihuahua. Pappan är spets....det blev ett misstag.
"Skakandet" har han i sig det är ju typiskt små hundar.
Dom skakar väldigt lätt...men det betyder nte att dom fryser, det beror ju mycket på situationen.
 
Hej .
Har en tik på 10 år och kan ge dig följande info.
Japp de fryser på vintern,därav kan jag rekommendera en vinteroverall.Finns i många olika utföranden men kan bör köpa den lättaste och mest medföljigaste man hittar.Ju tjockare och otympligare desto mindre vill de röra på sig.
Det är tuffa hundar,en stor hund i miniformat.Men man ska passa sig för att låta stora hundar gå "lös" på (med) dom.Finns otaliga chihuahuaor som fått släppa livet till för att de hanterats oaktsamt av busande stora hundar!
Nu har jag en korthårig men visst fäller de men inte så störandes mycket.Är man pedantisk så kan det nog anses vara mycket men man överlever mängden. ;)
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 763
Senast: Fetaost
·
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 246
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp