Chip som är spårbara via GPS

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sirisiri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 5 766
S

Sirisiri

Finns det till djur? Tänker på Swedengirls tråd och de FYRA annonser i dagens tidning om bortsprungna katter. Kan ju tänka mig själv om nån av mina katter försvann, vad totalförkrossad jag skulle bli.

Tänk vad smart att ha det i ID-chippen! Jag skulle kunna betala ganska bra för den tryggheten.

Sv: Chip som är spårbara via GPS

Nej, det finns inte. Eller ja, det finns i halsbandsform, men inte som man stoppar i djuret. Tydligen behöver dessa ström nånstans ifrån och det är ju lite svårt.

Som halsbandsform kostar dom väl 3000:- ca.

Aha... Nä, nåt halsband är ju inget alternativ på en innekatt. Men det kanske kommer små sådana i framtiden, som man kan sätta in i nackskinnet.

Det skulle ju till och med vara obligatoriskt, så att man kan spåra alla ägare till alla katter som "kommer bort". :devil:

Kan man bara lösa strömförsörjningen på något vis så kommer det nog. Men med tanke på vad en GPS i en bil kostar idag, så är det knappast nått som kommer att bli standard på kattera. Kommer kosta på tok för mycket för det.

Skulle vilja ha en till min darling, hon springer bort i veckor och ingen ser till henne.. men köpte man ett dyrt halsband kan jag slå vad om att det skulle åka av på en tmme. :angel:

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 151
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
298
Senast: Keb71
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 976
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 686
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31