Bukefalos 28 år!

Chipmärkning eller tatuering.

Sv: Chipmärkning eller tatuering.

det spelar väl ingen roll? vill någon sno hunden kan de säkert hitta på ett nytt namn åt den och om hunden hittas av någon vänlig är det ju bra med adressen. det hade varit en annan femma om alla papper suttit på hunden, men så är det ju inte.
 
Sv: Chipmärkning eller tatuering.

Det är mycket enklare för någon att behålla hunden om han kan hundens namn och lättare att hålla hemmifrån om han vet adressen. du har inte hört om telefon eller?
 
Sv: Chipmärkning eller tatuering.

har man telefonnumret så är det hur enkelt som helst att kolla upp adressen. förstår fortfarande inte varför det skulle vara lättare att behålla hunden för att man kan dens riktiga namn?
 
Sv: Chipmärkning eller tatuering.

För att m,an kan kalla den vid dess namn kanske. jag vill iaf inte få min hund stulen.
 
Sv: Chipmärkning eller tatuering.

hur skulle andra människor veta om du kallar hunden vid dess riktiga namn eller vid ett påhittat? det tar inte lång stund att få hunden att lyssna på ett annat namn. jag vill inte heller få mina hundar stulna, men jag förstår inte ditt resonemang.
 
Sv: Chipmärkning eller tatuering.

Jycken var chippad när jag köpte den och sen har jag tatuerat den. Chippet har en tendens att vandra men det finns ju kvar nånstans... Tatueringen är nog det säkraste om man tappar hunden eftersom de flesta vet om detta med öronmärkning.
Min gamla hund hade däremot ett pigment som "åt" upp färgen så efter bara ett år var allt utom två små gröna prickar borta. Så han fick man märka om ofta.
 
Sv: Chipmärkning eller tatuering.

Har gjort som många andra här "både hängslen och livrem" alltså både chip och tatuering.
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 862
Senast: Disen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 074
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp