chipmärkningskostnad

panzy

Trådstartare
vad har ni betalat för chipmärkning?
vet att det varierar, vill bara veta ca vad det kommer kosta...

Sv: chipmärkningskostnad

För Id-kontroll och chipmärkning tar jag 470 kr inkl. moms. Mindre om det är fler hästar och de är rena; dvs inte intagna direkt från hage med lera upp till knäna.
/Tanja

400 kr har jag betalat tidigare. I år passade jag på att chippa fölungen på en utställning och då kostade det bara 200 kr - perfekt! :)

Har fjording och tog ut idkontrollant från min rasförening. Betalade då 250 till idkontrollanten när han var där, och det var för konturdiagram och chipmärkning. Resan tror jag inte jag betalade nåt för då han hade ett privat ärende till en av granngårdarna.
Vet att det varierar stort mellan vad de olika kontrollanterna tar, så det kan löna sig att kolla upp några olika innan man bestämmer sig för vem man ska anlita... den jag frågade först skulle tex ta 50 kr/mil för bensin och resekostnad, bara det hade gått på en 4-500kr...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 683
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 517
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka