Chipning o karens

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare murran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 127
M

murran

Vet någon varför det är 96 timmars karens på chipning? Det är ju inget hästen blir dopad av precis?! Jag är bara lite fundersam.

Sv: Chipning o karens

Det är helt enkelt för att det är 96 timmars karens på ALLA injektioner, oavsett vad de innehåller. Det är samma karens även om du injicerar fysiologisk koksaltlösning.

Från den som chippade hästen. Det var meningen att vi skulle kvala samma dag, men på grund av chipningen kunde vi ej detta.

Chimärkning får utföras av veterinärer och av särskilt utbildade chipmärkare - som faktiskt är godkända av jordbruksverket...
De som är godkända chipmärkare kan man hitta på svenska hästavelsförbundets hemsida www.svehast.se

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok K ringde o väckte mig 8.35, vilket han har en viss vana att göra. Lite trist, då jag vid sju på morgnarna somnar allra som bäst efter 2...
Svar
4
· Visningar
579
Senast: IngelaH
·
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Lejd
·
Tävling Jag är lite fundersam kring vad som gäller när otillåtna/karensbelagda substanser påträffas hos en tävlande häst. Någon som vet vad som... 2
Svar
23
· Visningar
2 551
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka