Chockvåg och gaffelband

Iddefixen

Trådstartare
Min olycksdrabbade dam har troligtvis fått en liten blödning på gaffelbandet - vä bak.
Jag ska åka och ultraljuda skadan för att se omfattningen.

Det jag funderade på var behandlingen. Kan man få gaffelbandsskador att läka snabbare med chockvågsbehandling?

Sv: Chockvåg och gaffelband

Min olycksdrabbade dam har troligtvis fått en liten blödning på gaffelbandet - vä bak.
Jag ska åka och ultraljuda skadan för att se omfattningen.

Det jag funderade på var behandlingen. Kan man få gaffelbandsskador att läka snabbare med chockvågsbehandling?

Det tror jag att Veterinären bättre kan svara på efter ultraljudet.

Själv har jag haft flera hästar med senskadeproblem där skadan har läkts ut (eller ska man skriva avstagit) med mkt bra resultat på otroligt kort tid med chockvåg:s behandling.

Den mest alvarliga skadan va både djupa,ytliga böjsenan inblandad samt nedre gaffelbanden. Troligt trauma genomtramp i kotan där kot,kronben i bakre delen slagit ner på ett hårt upphöjt underlag (typ sten eller rot)

Fyra behandlingar med chockvåg och specialbeslag under fyra månaders tid,,, sedan va skadan helt utläkt på denna treåring så visst är chockvåg ett alternativt behandlings sätt ofta med gott resultat.

Sv: Chockvåg och gaffelband

Låter klart intressant det här med chockvåg.
Har hört flera männsikor som blivit av med tex diffus värk, mukelproblem mm efter att behandlats med chockvåg.

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
549
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 856
Senast: sorbifolia
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 192
Senast: Mint
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 385
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka