Choklad är godis! (skojaba' - nostalgitråd om godis)

Twister glassen! 😭😭 (De togs bort bara nyligen men det suger hårt ändå! :mad:)
Googlade just och såg att GB har restat produkten pga den tillverkas i Ryssland som de stoppat all export och import från. Hade jag ingen aning om! Men det är ju iofs bra ... men de i paketen med andra smaker produceras i Storbritannien och Portugal kunde jag läsa till mig nu, varför kan de inte lägga till de vanliga smakerna i de fabrikerna? :arghh::cry:
Plus 1 på den, livets glass ju.
 
Twister verkar vara tillbaks också, men ser lite annorlunda ut. Har inte hunnit prova den än.

Men något jag verkligen saknar är Svarta Lotus. Ferraribilar fast himmelska svarta salmiaksmakande saker.
 
Twister verkar vara tillbaks också, men ser lite annorlunda ut. Har inte hunnit prova den än.

Men något jag verkligen saknar är Svarta Lotus. Ferraribilar fast himmelska svarta salmiaksmakande saker.
Den som dykt upp är en stor variant på de mindre med vanlig glass emellan snuttarna. Tyvärr inte den ursprungliga :( har redan testat
 
Denna..🥲
1682174270530.png
 
Twister verkar vara tillbaks också, men ser lite annorlunda ut. Har inte hunnit prova den än.

Men något jag verkligen saknar är Svarta Lotus. Ferraribilar fast himmelska svarta salmiaksmakande saker.
Är rätt stor skillnad på smak och konsistens. Den nya var inte alls så god. Såg dock två olika twisterglassar idag och har bara testat den ena.

@Asko
Har du testat bägge?
 
Screenshot_20230422-180201_Google.jpg

Aakkoset, både frukt- och salmiaksmak. De finns ännu idag, men någongång där på efter millenieskiftet(?) så ändrade de konsistensen på dem. Smaken är väl helt bra ännu, men de var plattare och segare förut, och därmed mycket godare också.
 
Jag saknar den gamla konsistens på japp också. Tupla kommer nära, men inte riktigt hela vägen.

Sen håller jag med om brejk, varför slutade de med den? :(

Var fö bland de första i Uppsala med att köpa Tip Top när den kom tillbaka. :love:
 
Bl.a. Coop hade några typ ingefära i mjölkchoklad-bollar i sitt sortiment av naturgodis tidigare. Alltså jag tittar forfarande runt bland alla fack i naturgodishyllan när jag besöker vilken-butik-som-helst för de var så goda! Mitt biogodis. :(
 
Saknar sega råttor. Förut fick man köpa dem i taxfreen på färjor, men inte mera. Finns de ens kvar i sverige?
Vet att de finns i någon sorts "svenska klassiker" blandning från aroma, men de är inte sega på det sätt de ska vara.
 
Visa bifogad fil 117279
Aakkoset, både frukt- och salmiaksmak. De finns ännu idag, men någongång där på efter millenieskiftet(?) så ändrade de konsistensen på dem. Smaken är väl helt bra ännu, men de var plattare och segare förut, och därmed mycket godare också.
Jag köpte salmiak Aakoset för ett tag sen pch de smakade verkligen inte som jag minns dem.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Saknar sega råttor. Förut fick man köpa dem i taxfreen på färjor, men inte mera. Finns de ens kvar i sverige?
Vet att de finns i någon sorts "svenska klassiker" blandning från aroma, men de är inte sega på det sätt de ska vara.
Vänta nu… FINNS INTE SEGA RÅTTOR LÄNGRE?:eek::eek::eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp