Bukefalos 28 år!

Choklad är godis! (skojaba' - nostalgitråd om godis)

9c0cf3b323b32f37_400x400ar.jpg

Lakritspollyn och citronpollyn :d
 
Twister verkar vara tillbaks också, men ser lite annorlunda ut. Har inte hunnit prova den än.

Men något jag verkligen saknar är Svarta Lotus. Ferraribilar fast himmelska svarta salmiaksmakande saker.
Är rätt stor skillnad på smak och konsistens. Den nya var inte alls så god. Såg dock två olika twisterglassar idag och har bara testat den ena.

@Asko
Har du testat bägge?
+ @ii-ssa
Det är typ vanilj(?)glass och isglass i dem istället för att ha bara isglass :meh::wtf:
Glass%20Twister%20mini%208-pack.jpg

Testade den bara en gång för längesedan när jag för ett ögonblick tänkte att de hade lagt till min favoritglass i paket istället för att bara sälja per styck :meh:
Vill jag ha isglass så vill jag ha isglass med kemisk smak så det så :rage::p

Hittade denna med en googling, är det denna som ni pratar om när ni nämner någon ny?
8711327483606.02a-59544570-png.png

Har inte provat den än då jag inte än sett att man kan köpa bara en av den istället för i paket. Lite tveksam men det ser ut som att det är bara isglass på bilden....
 
+ @ii-ssa
Det är typ vanilj(?)glass och isglass i dem istället för att ha bara isglass :meh::wtf:
Glass%20Twister%20mini%208-pack.jpg

Testade den bara en gång för längesedan när jag för ett ögonblick tänkte att de hade lagt till min favoritglass i paket istället för att bara sälja per styck :meh:
Vill jag ha isglass så vill jag ha isglass med kemisk smak så det så :rage::p

Hittade denna med en googling, är det denna som ni pratar om när ni nämner någon ny?
8711327483606.02a-59544570-png.png

Har inte provat den än då jag inte än sett att man kan köpa bara en av den istället för i paket. Lite tveksam men det ser ut som att det är bara isglass på bilden....
Jo den är bara isglass, men tkr isf att den nya som kallas monstaah eller ngt sådant är godare.
 
Och en annan favorit som också är svår att hitta:
Visa bifogad fil 117326
Men Gud vilken nostalgitripp! Jag hade glömt att dessa existerade!

KL

En annan typ av godis i liknande kategori (gällande form och 70-talsvibbar) är de små lakritspinnar med färgglada, lite hårda överdrag som finns i Bridgeblandning. Jag har även sett dem bland lösgodis ibland. Av någon anledning får jag - periodvis - ett behov av att inmundiga många, så jag bidrar till att göra Bridgeblandningen populär (gissar att jag inte är den enda som köper Bridgeblandning pga 1-2 sorter och pliktskyldigast äter alternativt slänger resten). Nu har jag i alla fall upptäckt att Dollarstore har stora burkar med mina favoriter! Enda problemet är att det är STORA burkar. Skulle föredra mindre eftersom godis som kommer in här ÄTS UPP vilket innebär att jag är restriktiv med att köpa över huvud taget.
 
Ska ta tag i detta ASAP. Om jag lyckas, vill du ha några påsar skickade till dig?
Tackar så mycket för erbjudandet, men hittar du några så räcker det för mig med vetskapen att de fortfarande finns kvar där ute någonstans, och att det kan vara värt att hålla ögonen öppna vid nästa sverigebesök.

Det finns vissa saker som är lite godare just för att de är lite svåra att få tag på. När jag var liten så var malaco snören just en sådan där grej som inte fanns här i Finland, det köpte man i Sverige eller på färjan. Nu för tiden finns de att köpa här i butik, och jag tror jag har köpt dem högst en handfull gånger, de har mist sin magi.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp