Christ Comet ägare!

millan71

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en begagnad christ comet och har letat genom många trådar men inte riktigt fått de svar jag söker.

Skulle vilja att ni Comet ägare svarar på följande:

Varför valde ni en Christ Comet?
Är det en lättdragen vagn?
När ni haft den ett par år, hur ser karossen och mattan ut? Åldras den, slits den mycket?
Är det trångt inne när ni ska tränsa hästen?
Har sadelkammaren bra utrymme så ni är nöjda med den?
Vad är det ni är nöjda med på den här modellen
Vad är det ni är missnöjda med?
Vad tycker du att man ska tänka på vid köp av en sån här transport?

Det är ju bara när man använt en transport ett tag som man ser fel-brister/ det som är bra.

Sv: Christ Comet ägare!

Valde den för att vi tyckte den var prisvärd, plus att vi ville ha glasfiber.
Lättdragen är den absolut, ligger väldigt bra efter bilen också.
Jag tycker inte att den åldras, ffa inte karossen, ser ingen skillnad på nu och när den var ny (ett år sen). Jag har en häst som skrapar med frambenen så under frambommen har ju mattan tagit stryk men med tanke på hur mycket han skrapar så tycker jag inte att det är så värst farligt. Där han inte skrapar är mattan som ny!
Väldigt trångt att tränsa i den vanliga Cometen, hade en sån förut men bytte till XLen just pga. att det var så trångt och att hästen sparkade på sadelkammaren. Det är ju bara 30 cm mellan frambommen och sadelkammaren, jag fick sitta uppe på sadelkammaren för att kunna tränsa.
Sadelkammaren duger, hade kunnat vara lite större men det funkar utan större problem med två sadlar, två träns plus diverse andra saker.

Jag är nöjd med att hästen verkar gilla transporten, plastluckan bak, att båda fönstrerna är ställbara, höjden och storleken, det automatiska stödhjulet!
Är väl inte direkt missnöjd med någonting, mer än att vissa smågrejer rostat, typ skruvar och bultar, är väl ingen katastrof direkt.

Jag har då en Christ Comet XL :)

Sv: Christ Comet ägare!

Ingen fler som äger eller har ägt en Christ Comet? Jag tar tacksamt emot alla tips och råd vad man ska tänka på vid köp av en sådan.

Liknande trådar

Utrustning Går i tankarna att köpa ett annat släp än det jag har nu, men det finns ju såååå många att välja på. Värmlandsvagnen, Umesläpet och...
Svar
13
· Visningar
2 767
Senast: Jesna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka