🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

PĂ„ kvĂ€llspromenaden idag passerade vi ett hus som hade julig utebelysning i stil med amerikanska hus, sĂ„ nu har jag bestĂ€mt att jag ska fixa min adventsbelysning imorgon. 🌟 SĂ„hĂ€r Ă€r det varje Ă„r, alla i byn gĂ„r pĂ„ tĂ„ och ser vem som ska vĂ„ga jula till det först, sen brukar resten haka pĂ„ i rasande fart. :laugh:

PĂ„ kvĂ€llspromenaden idag passerade vi ett hus som hade julig utebelysning i stil med amerikanska hus, sĂ„ nu har jag bestĂ€mt att jag ska fixa min adventsbelysning imorgon. 🌟 SĂ„hĂ€r Ă€r det varje Ă„r, alla i byn gĂ„r pĂ„ tĂ„ och ser vem som ska vĂ„ga jula till det först, sen brukar resten haka pĂ„ i rasande fart. :laugh:

Haha sĂ„ himla gulligt Ă€ndĂ„! 🎄

Jag köpte faktiskt en till adventsljusstake till det mörka hörnet i vardagsrummet ✚ Funderade pĂ„ det och idag nĂ€r jag rotade fram listorna frĂ„n förra Ă„ret hade jag funderat pĂ„ det redan dĂ„. Ska bli kul att sĂ€tta upp den nĂ€r jag kommer hem! Har bruna Trapp, 7 ljus i fönstren och en med 5 ljus pĂ„ hallbyrĂ„n istĂ€llet för lampa. Tycker de Ă€r sĂ„ fina 😍

Köpte Àven en dörrmatta för hittade en fin med bÄde rött och grönt, nöjd! Fick slÀnga den förra som sjöng pÄ sista versen och ville bara ha en ny om jag sÄg nÄgon jag verkligen gillade för det Àr en trist och lite bökig grej att förvara resten av Äret tycker jag.

Jag köpte faktiskt en till adventsljusstake till det mörka hörnet i vardagsrummet ✚ Funderade pĂ„ det och idag nĂ€r jag rotade fram listorna frĂ„n förra Ă„ret hade jag funderat pĂ„ det redan dĂ„. Ska bli kul att sĂ€tta upp den nĂ€r jag kommer hem! Har bruna Trapp, 7 ljus i fönstren och en med 5 ljus pĂ„ hallbyrĂ„n istĂ€llet för lampa. Tycker de Ă€r sĂ„ fina 😍

Köpte Àven en dörrmatta för hittade en fin med bÄde rött och grönt, nöjd! Fick slÀnga den förra som sjöng pÄ sista versen och ville bara ha en ny om jag sÄg nÄgon jag verkligen gillade för det Àr en trist och lite bökig grej att förvara resten av Äret tycker jag.
Vi har en halloweendörrmatta - Äret om. Varje Är tÀnker jag att jag borde lÀgga undan den efter halloween, men sedan blir det aldrig av och.....ja.... :D

Har tjuvstartat med att Ă€ta lite saffransbullar dĂ„ och dĂ„ nĂ€r jag springer pĂ„ nĂ„gon god. Senast igĂ„r hade de ”saffransbullar lyx” pĂ„ ICA som jag inte kunde sĂ€ga nej till. Ja och sĂ„ en och annan saffransmazarin 😄

Har tjuvstartat med att Ă€ta lite saffransbullar dĂ„ och dĂ„ nĂ€r jag springer pĂ„ nĂ„gon god. Senast igĂ„r hade de ”saffransbullar lyx” pĂ„ ICA som jag inte kunde sĂ€ga nej till. Ja och sĂ„ en och annan saffransmazarin 😄

Jag Ă€ter saffran Ă„ret runt, men i olika former. Saffran Ă€r livet! đŸ„°:D

Men ja, jag har ocksÄ Àtit sÀsongens första saffransbullar - bÄde en sockerbulle och saffransgifflar :d . Nu kör jag pÄ sÄ lÀnge det finns att köpa!

Och sĂ„ fick jag upp de nya röda gardinerna idag. Det blev sĂ„ fint! Älskar dem! Tydligt röda men slĂ€pper igenom en del ljus, vilket jag tycker om (sĂ€rskilt i vardagsrummet dĂ€r vi har ett stort fönster + balkongdörren, det skulle kĂ€nnas vĂ€ldigt mörkt annars). đŸ„°

1000003738.webp

Funderar över att köpa en adventsljusstake till sovrumsfönstret, har bara en i vardagsrummet nu. Men varit runt lite pÄ loppis och tycker de Àr sÄ dyra. Billigare med en ny frÄn typ Rusta, men tar emot att köpa nytt nÀr det anvÀnds sÄ lite..
Kan tradera vara nÄgot? Jag köpte nyss billiga (och söta) glöggmuggar dÀr efter att, precis som du, inte hittat nÄgra bra pÄ loppis och inte heller kunnat rÀttfÀrdiga att köpa nytt för nÄgot som ska anvÀndas sÄ sÀllan. :)

Vi har en halloweendörrmatta - Äret om. Varje Är tÀnker jag att jag borde lÀgga undan den efter halloween, men sedan blir det aldrig av och.....ja.... :D

Den har bott in sig dĂ€r! SĂ„ svarade min mamma nyss nĂ€r jag frĂ„gade varför den finaste julkrukan stod uppe pĂ„ ett skĂ„p, istĂ€llet för till blomman dĂ€r man sitter o Ă€ter som har en enkel röd 😁

Jag Àlskar snö =) Men Àr osÀker pÄ att mannen kommer ivÀg till jobbet om 3,5 h... Har skottat halvvÀgs ut pÄ gatan, men det Àr 30-40 cm sen pÄ gatan, och tÀnker inte skotta hela vÀgen ner till "stora" vÀgen (större vÀg med 2 siffrigt vÀgnummer) som jag Àr osÀker pÄ om den Àr plogad dÄ det ÀndÄ inte Àr en europavÀg. Bor kanten pÄ gula/oranga varningsomrÄdet...
Men SNÖ det har det kommit... Snöat i ett dygn nu utan uppehĂ„ll...

SÄ hÀr mycket snö har vi inte haft pÄ iaf 15 Är! Det snöade hela dagen igÄr! Utan minsta uppehÄll. Det Àr sÄ underbart fint och juligt ute nu!

HĂ€r fick vi lite pudrig snö igĂ„r förmiddag och det ska komma mer i helgen, stĂ€mmer vĂ€derleksrapporten sĂ„ blir det runt 5 cm totalt. Alldeles lagom för julkĂ€nsla utan allt slit med snöröjning. ❄

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka