🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

SĂ„ du tycker inte att man ska ha nĂ„gon som helst utebelysning om man bor pĂ„ landet? Man ska famla sig fram med pannlampa eller stearinljus đŸ€Ș ? Vi har tvĂ„ ljusslingor (med skymingsrelĂ€) och en utegran.
Stearinljus :rofl:
Snarare stormlampa!
Kommer inte ifrÄn anvÀndandet av pannlampa heller. Utebelysning och enstaka ljusslingor rÀcker inte nÀr det inte Àr nÄgon snö och ingen fullmÄne.

Stearinljus :rofl:
Snarare stormlampa!
Kommer inte ifrÄn anvÀndandet av pannlampa heller. Utebelysning och enstaka ljusslingor rÀcker inte nÀr det inte Àr nÄgon snö och ingen fullmÄne.
Jag har ocksÄ alltid pannlampa nÀr jag rör mig en bit ifrÄn boningshuset, i hagen, osv. Men utebelysningen runt huset Àr vÀldigt trevlig nÀr man kommer hem frÄn jobbet i mörkret :) .

SĂ„ du tycker inte att man ska ha nĂ„gon som helst utebelysning om man bor pĂ„ landet? Man ska famla sig fram med pannlampa eller stearinljus đŸ€Ș ? Vi har tvĂ„ ljusslingor (med skymingsrelĂ€) och en utegran.
För det första var det inte mitt tyckande utan vad experter pÄ omrÄdet hÀvdar. För det andra sÄ Àr det skillnad pÄ lagom nivÄ och landningsbana nivÄ.

För det första var det inte mitt tyckande utan vad experter pÄ omrÄdet hÀvdar. För det andra sÄ Àr det skillnad pÄ lagom nivÄ och landningsbana nivÄ.
Fast du fick det verkligen att lÄta som att ALL utebelysning pÄ landet borde vara strÀngeligen förbjuden. Och i en idealisk vÀrld borde den kanske vara det, men det kÀnns lite orealistiskt?

Vi har byggt pepparkakshus. Och bygger man pepparkakshus tillsammans med en 8-Ă„ring sĂ„ Ă€r strategin helt klart ”Mest godis vinner!” 😆

Fler som byggt pepparkakshus? 😁

IMG_7819.webp

Vi har byggt pepparkakshus. Och bygger man pepparkakshus tillsammans med en 8-Ă„ring sĂ„ Ă€r strategin helt klart ”Mest godis vinner!” 😆

Fler som byggt pepparkakshus? 😁

Visa bifogad fil 177892

Tjusigt!

Jag har ocksĂ„ byggt en fantastisk skapelse 😎.
Min strategi var att inte ha sÄ höga krav, det skulle bara va skoj.

Bifogade filer

• 20251204_112837.webp
    20251204_112837.webp
    57 KB · Visningar: 1 068
Min man önskar sig en ny necessÀr.
Jag har hittat en jag tycker Àr fin och verkar hÄllbar och som jag sÄklart tror han tycker Àr fin. Men jag har ingen koll pÄ sÄna grejer, den Àr av mÀrket Lazy Bear och finns pÄ en sida som heter Trendhim. Tillförlitligt?

Han ska ocksÄ fÄ ett trepack saxar och en osthyvel pÄ skÀmt, eftersom vi alltid letar efter det hemma, fast vi har mÄnga.

Tjusigt!

Jag har ocksĂ„ byggt en fantastisk skapelse 😎.
Min strategi var att inte ha sÄ höga krav, det skulle bara va skoj.
Du har gjort den avancerade modellen dÀr du skurit ut pepparkakorna sjÀlv, anvÀnt smÀlt socker att klistra med. I min omgivning klistras det med klister pÄ fÀrdigköpta varianter :). SÄ jag tycker du ska vara extremt stolt!

Jag gjorde en mjuk pepparkaka igĂ„r. AnvĂ€nde airfryern som ugn i stĂ€llet för vanliga ugnen (den har ju bake funktion) men blev insjunken i stĂ€llet för rund upptill i formen, MEN den smakar HELT RÄTT och Ă€r rĂ€tt i konsistensen.
Halva finns kvar idag... KANSKE att den rÀcker till i morron ... Vi Àr 2 pers ;)
(Jag har Àtit 2 bitar min man fler ;) )

Åh, vad mysigt med pepparkakshus! Undrar om jag kan hitta en ostkupa som Ă€r tillrĂ€ckligt stor för att rymma ett, pĂ„ loppis typ..

Vi ska bygga pepparkakshus nĂ€sta helg, nĂ€r vi har alla barn hĂ€r 😍 första gĂ„ngen nĂ„gonsin jag köper fĂ€rdiga byggsatser, men det Ă€r ju dekorerandet som barnen tycker Ă€r det roliga Ă€ndĂ„. Att göra delarna Ă€r mest en huvudvĂ€rk för vuxna, har jag insett 😅

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka