SÄ du tycker inte att man ska ha nÄgon som helst utebelysning om man bor pÄ landet? Man ska famla sig fram med pannlampa eller stearinljusLjuset Àr vell störande för djur och insekter. Samma med tomter som Àr belysta som en landningsbana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SÄ du tycker inte att man ska ha nÄgon som helst utebelysning om man bor pÄ landet? Man ska famla sig fram med pannlampa eller stearinljusLjuset Àr vell störande för djur och insekter. Samma med tomter som Àr belysta som en landningsbana.
StearinljusSÄ du tycker inte att man ska ha nÄgon som helst utebelysning om man bor pÄ landet? Man ska famla sig fram med pannlampa eller stearinljus? Vi har tvÄ ljusslingor (med skymingsrelÀ) och en utegran.
à h en underbar jÀvla jul gillar jag!Har upptÀckt att SVT Play har massor med mysiga julfilmer:
https://www.svtplay.se/lista/svtId_jR5R2X5/julfilmer
Jag har ocksÄ alltid pannlampa nÀr jag rör mig en bit ifrÄn boningshuset, i hagen, osv. Men utebelysningen runt huset Àr vÀldigt trevlig nÀr man kommer hem frÄn jobbet i mörkretStearinljus
Snarare stormlampa!
Kommer inte ifrÄn anvÀndandet av pannlampa heller. Utebelysning och enstaka ljusslingor rÀcker inte nÀr det inte Àr nÄgon snö och ingen fullmÄne.
Ăr det inte sĂ„ att det ena Ă€r nummer 9 dĂ„?Jag har strulat till barnens paketkalender, idag fanns tvĂ„ nummer sex![]()
![]()
Nej tyvĂ€rr inteĂr det inte sĂ„ att det ena Ă€r nummer 9 dĂ„?![]()
För det första var det inte mitt tyckande utan vad experter pÄ omrÄdet hÀvdar. För det andra sÄ Àr det skillnad pÄ lagom nivÄ och landningsbana nivÄ.SÄ du tycker inte att man ska ha nÄgon som helst utebelysning om man bor pÄ landet? Man ska famla sig fram med pannlampa eller stearinljus? Vi har tvÄ ljusslingor (med skymingsrelÀ) och en utegran.
Fast du fick det verkligen att lÄta som att ALL utebelysning pÄ landet borde vara strÀngeligen förbjuden. Och i en idealisk vÀrld borde den kanske vara det, men det kÀnns lite orealistiskt?För det första var det inte mitt tyckande utan vad experter pÄ omrÄdet hÀvdar. För det andra sÄ Àr det skillnad pÄ lagom nivÄ och landningsbana nivÄ.
Jag/vi har de blÄ och rödaJag med för jag har dom blÄ
Vi har byggt pepparkakshus. Och bygger man pepparkakshus tillsammans med en 8-Ă„ring sĂ„ Ă€r strategin helt klart âMest godis vinner!â
Fler som byggt pepparkakshus?
Visa bifogad fil 177892
DÀr har man ridit förbi mÄnga gÄnger.Ja precis!
Du har gjort den avancerade modellen dÀr du skurit ut pepparkakorna sjÀlv, anvÀnt smÀlt socker att klistra med. I min omgivning klistras det med klister pÄ fÀrdigköpta varianterTjusigt!
Jag har ocksÄ byggt en fantastisk skapelse.
Min strategi var att inte ha sÄ höga krav, det skulle bara va skoj.
Du har gjort den avancerade modellen dÀr du skurit ut pepparkakorna sjÀlv, anvÀnt smÀlt socker att klistra med. I min omgivning klistras det med klister pÄ fÀrdigköpta varianter. SÄ jag tycker du ska vara extremt stolt!
Karamellen Àr ju sÄ god! Har dock aldrig vÄgat mig pÄ det sjÀlv, alldeles för högrisk för katastrof för mig som klumpedunsTack!
DÄ Àr jag det! Lite charmigt blev det faktiskt. Gott var det ocksÄ, det ligger redan i magen.![]()