🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag har ocksÄ alltid pannlampa nÀr jag rör mig en bit ifrÄn boningshuset, i hagen, osv. Men utebelysningen runt huset Àr vÀldigt trevlig nÀr man kommer hem frÄn jobbet i mörkret :) .
HÄller med om att det Àr vÀldigt mysigt med lite ljus runt huset. Det Àr ingen som gör nÄgra storslagna saker men en slinga runt altanen eller en gran.

FÄr era djur nÄgra julklappar i Är?

Klart vovven ska ha julklapp. :D Det brukar bli nÄt tuggben av Àlghud, alltid en hit men lite vÀl dyrt att ge ofta eftersom jag mÄste köpa dom större storlekarna. Eventuellt nÄn ny leksak ocksÄ om jag hittar en som ser rolig ut.

Jag har sagt till mamma att grabbarna hÀr hemma önskar sig Rauh tuggben för dom Àr populÀra och hÄller lÀnge med smÄhundar. Enda julklappen jag köpt i Är Àr en Muminbok Ät min brorson. Han Àr bara 1 Är men han kan titta pÄ bilderna och lÀsa nÀr han Àr Àldre. Jag Àr trÄkig sÄ jag har bara önskat mig pengar till mediciner av mina förÀldrar och sÄ ska jag hitta pÄ nÄgot till Trassel och Milou nÀr vi firar julafton sjÀlva, och köpa nÄgot litet till mig sjÀlv och sÄ fÄr vi tre titta i julstrumpan över kaminen dÀr jag ska gömma det.
IMG_9230.webp

TÀnker ju köpa en egen julklapp eftersom jag inte kommer fÄ nÄgot paket och det vore mysigt att öppna tillsammans med Trassel och Milou. Men vad ska jag köpa? Under 150 kr, inget slit och slÀng, nÄgot jag kommer anvÀnda.
‱En bok
‱ NĂ„gon dyr choklad
‱En fin blomma
DÀr tog fantasin slut. SÄ kanske nÄgot av det

Hundarna (och katterna) brukar fÄ julklappar av familjen, ibland brukar vi ocksÄ ge men i Är har jag Ànnu inte köpt nÄgot. DÀremot har de en dyr adventskalender!

TÀnker ju köpa en egen julklapp eftersom jag inte kommer fÄ nÄgot paket och det vore mysigt att öppna tillsammans med Trassel och Milou. Men vad ska jag köpa? Under 150 kr, inget slit och slÀng, nÄgot jag kommer anvÀnda.
‱En bok
‱ NĂ„gon dyr choklad
‱En fin blomma
DÀr tog fantasin slut. SÄ kanske nÄgot av det
Jag brukar gilla att unna mig nÄgon lite mer premium variant av nÄgot jag ÀndÄ anvÀnder i vardagen. T ex ett gott kaffe/te, en lyxigare duschtvÄl eller ett par riktigt varma och mysiga strumpor :)

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka