🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

Jag har handlat lite redan....
Tomtemor och tomtefar med teleskopsben och i gÄr hittade jag ett sÄ vackert paketpapper sÄ...

NÄgra smÄ flaskor julmust och pepparkakor har ocksÄ letat sig in i köket (Àr inte öppnat Ànnu).

Börjat fundera pÄ julklappar ocksÄ.
Kollar datum för olika julmarknader gör jag ocksÄ.

Har bestĂ€mt en julmarknad faktiskt! Med tvĂ„ bukevĂ€nner (kan man klassa det som tycker jag 😁). Den pĂ„ Bosjökloster var jag pĂ„ första gĂ„ngen förra Ă„ret och ville verkligen tillbaka i Ă„r igen, sĂ„ mysig! 🎄

Har faktiskt köpt en julklapp redan. Samt börjar kolla vad affÀrerna har för julkollektioner. SÄ fort det börjar bli mörkt och trist ute som nu lÀngtar jag massor.
Och jag har fuskat en gÄng med att Àta saffransmazariner. Pynta gör jag oftast samma helg som första advent.

Jag testade Icas saffransmazariner igĂ„r. Helt ok men kommer inte köpa sjĂ€lv. Men mysigt att börja testa lite smaker 😍

Åh sĂ„ kul med jultrĂ„d! Jag har orimligt stor jullĂ€ngtan i Ă„r, fattar inte varför. 😅 Försöker sĂ„ gott det gĂ„r att vĂ€nta tills efter Halloween, men jag har tjuvstartat litegrann. Druckit julmust, Ă€tit saffransmazarin (gott!) och t om lyssnat pĂ„ lite julmusik. :o Jag har planerat alla julklappar för Ă„ret, men det brukar jag alltid göra i rĂ€tt god tid sĂ„ jag kan sprida ut köpen. :)

NÀsta för mig blir att planera vad jag ska ha för fÀrger pÄ inslagningen i Är. Och sÄ skulle jag gÀrna hitta en fin julduk och nÄgon lykta att ha pÄ balkongen.

Jag börjar alltid testa smaker sĂ„ fort det gĂ„r att köpa. Men försökt vĂ€nta med julmusiken lite lĂ€ngre, det Ă€r nog enda jag ibland kan bli lite mĂ€tt pĂ„ (men vill Ă€ndĂ„ inte lyssna pĂ„ nĂ„got annat). Har dock fuskat nĂ€r jag varit pĂ„ dĂ„ligt humör, dĂ„ Ă€r alla medel tillĂ„tna och det blev snabbt bra humör 🎅😍

Jag Àr egentligen inte helsÄld pÄ julen, men iÄr gÄr jag redan och nynnar pÄ "Its beginning to look a lot like christmas" och Àr taggad pÄ att julpynta om en mÄnad.
Kanske Àr för att julklapparna redan Àr bestÀmda och klara - alla fÄr inramade foton pÄ bÀbisen, klarrt! VÄra förÀldrar fÄr nog foto-adventskalendrar ocksÄ:).

Nynnade pĂ„ den senast tidigare idag pĂ„ Ica/Coop och försökte tĂ€nka pĂ„ att inte göra det för högt 😂

Älskar julbelysning i vindsfönster 😍

Jag har alltid en ljusslinga tÀnd pÄ balkongen. PÄ sommaren en runt rÀcket med större ljus. Men till hösten blev den utbytt till vinterslingan med smÄ. Och sÄ tÀnde jag de tvÄ smÄ slingorna inne pÄ balkongen ocksÄ. Verkligen mysigt att ha! En Àr runt stÀllningen pÄ hÀngstolen och den andra typ runt lite krukor och en lÄga med blommor pÄ.
En granne hÀr mitt emot har en mycket fin slinga pÄ balkongrÀcket tÀnd Äret om nÀr det Àr mörkt. Jag med min dÄliga syn Àr tacksam. dels Àr det mysigt tycker jag förstÄs, men dÀr deras och min lÀgenhet Àr Àr det mörkt och bredvid min lÀgehnhet gÄr man ut till en gÄngbana och dÀr Àr tvÄ trappsteg och beckmörkt. Deras slinga lyser upp fint i mörkret sÄ att jag kan navigera. Tacksam för allas ljusslingor, Àven sommartid! :D

Coop levererar! En hel kasse med julsaker, Àtbara alltsÄ. En av mina favoriter Àr Finncrisps Christmas smÄ trekantiga snacks. SÄ goda att ha smör och en bit Havartiost pÄ!

Till helgen ska höst och halloweenpyntet ner och julpynt pĂ„börjas 🎅 Höstpyntade sista veckan pĂ„ min semester (dĂ„ börjar hösten för mig 😁) och har trivts sĂ„ bra med det! Njutit av gula löv och höstmys hur lĂ€nge som helst och nu har det börjat regna och en hel del löv fallit. DĂ„ passar det mig att börja med jul 🎄
Saknar skÄnska hösten, den Àr sÄ lÄng. Vi fÄr gula löv plötsligt och vips Àr allt borta igen och det Àr grÄtt trist bara. Er Àr sÄ lÄng och mÀktig med alla fÀrger.

Jag har fÄtt dille pÄ doftljus, finns det nÄgra bra med juldofter? GÀrna frÄn nÄn fysisk affÀr sÄ min bortskÀmda nÀsa kan sniffa (har just nu frÄn Essnce, men de har inte juldofter).

Jag har fÄtt dille pÄ doftljus, finns det nÄgra bra med juldofter? GÀrna frÄn nÄn fysisk affÀr sÄ min bortskÀmda nÀsa kan sniffa (har just nu frÄn Essnce, men de har inte juldofter).
Jag gillar Lagerhaus som heter kanel. Brukar finnas varje Är i olika fÀrger. Den doftar riktigt juligt och inte bara kanel samt rimligt pris och doftar mycket.
Jag tycker annars ofta att billiga doftljus inte doftar sÄ mycket nÀr de vÀl Àr tÀnda.
Tar gÀrna emot tips!
Yankee candela har en uppsjö med olika juldofter, jag köpte nÄgon dÀr förra Äret som jag var vÀldigt nöjd med men har sjÀlvklar glömt vilken sort det var.

Jag börjar alltid testa smaker sĂ„ fort det gĂ„r att köpa. Men försökt vĂ€nta med julmusiken lite lĂ€ngre, det Ă€r nog enda jag ibland kan bli lite mĂ€tt pĂ„ (men vill Ă€ndĂ„ inte lyssna pĂ„ nĂ„got annat). Har dock fuskat nĂ€r jag varit pĂ„ dĂ„ligt humör, dĂ„ Ă€r alla medel tillĂ„tna och det blev snabbt bra humör 🎅😍
Det Àr ett av de tvÄ pre-jul vi unnat oss hittills, vi hittade en ny lÄt till vÄr (ganska mÀrkliga) jullÄtar-lista :up:
Det andra Àr att jag blev bjuden pÄ Ärets skumgranar :d (men skumtomtarna doppade i choklad Àr godare).

Det Àr ett av de tvÄ pre-jul vi unnat oss hittills, vi hittade en ny lÄt till vÄr (ganska mÀrkliga) jullÄtar-lista :up:
Det andra Àr att jag blev bjuden pÄ Ärets skumgranar :d (men skumtomtarna doppade i choklad Àr godare).

Det lĂ„ter spĂ€nnande. 😃 Kan du inte dela din jullista?

IKEAs tycker jag Àr bra och i rimlig mÀngd tÄl jag dem (doftkÀnslig pga astma).

Jag Àr inte sÄ hemlig sÄ jag delar glatt min jullista :D

En varning dock, jag gör om den nu och dÄ sÄ Àr det nÄgot du gillar rekommenderar jag att du sparar den i dina listor :)

Edit: Och ja, jag vet att den Àr... eh, SPRETIG :rofl:

Tack!

Hittills bestĂ„r min lista av Tomten Ă€r en kommunist. 😂 Behöver lite inspiration.

HÄller med om att Lagerhaus Àr bra! Bang for your buck verkligen, de luktar mycket och varar lÀnge. Jag hade deras kanel förra Äret och gillade den mycket :up:

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Valpkull!
  • Barmarksdrag/canicross

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka