🎄Jul 2025🎄

Bukefalos 30 Är!

AlltsÄ förlÄt men det ser lite ut som ett tomtefÀngelse :D Men verkligen jÀttefint! Jag önskar att jag ocksÄ var lite pysslig av mig, framförallt sÄ hÀr runt jul, men tyvÀrr har jag noll av den Ädran.

Ja det kan man ju ocksĂ„ tycka 😅

Jag Àr inte jÀttepysslig av mig heller men dottern Àr och nÀr jag sÄg detta pÄ en fb sida sÄ tÀnkte jag att det vore kul att göra ett ihop med henne.

Jag har funderat pĂ„ att köpa renhorn till mina grabbar, Ă€r det nĂ„got dom flesta hundar gillar? Jobbar mig fram genom naturliga tuggsaker. Har dock satt grĂ€nsen vid att aldrig köpa kaninöron med pĂ€ls :yuck: Är vegetarian sĂ„ nĂ„gonstans tar det stopp. Lungor lĂ„ter inte heller trevligt men det syns ju inte pĂ„ dom vad det Ă€r sĂ„ det har vi hemma. Provat hönshalsar och oxsenor, grisöron, grissvansar och massor av tugg frĂ„n Rauh och massor av saker jag inte kommer ihĂ„g. Vissa saker luktar sĂ„ illa. Luktar renhorn illa? Annars kanske det blir det som dom fĂ„r.

Jag har funderat pĂ„ att köpa renhorn till mina grabbar, Ă€r det nĂ„got dom flesta hundar gillar? Jobbar mig fram genom naturliga tuggsaker. Har dock satt grĂ€nsen vid att aldrig köpa kaninöron med pĂ€ls :yuck: Är vegetarian sĂ„ nĂ„gonstans tar det stopp. Lungor lĂ„ter inte heller trevligt men det syns ju inte pĂ„ dom vad det Ă€r sĂ„ det har vi hemma. Provat hönshalsar och oxsenor, grisöron, grissvansar och massor av tugg frĂ„n Rauh och massor av saker jag inte kommer ihĂ„g. Vissa saker luktar sĂ„ illa. Luktar renhorn illa? Annars kanske det blir det som dom fĂ„r.
Horn luktar inte illa, luktar inget alls tycker jag. Vissa hundar tycker horn Àr kul men finns ocksÄ de som ratar det pga trÄkigt. SÄ skulle börja med att köpa ett och testa.

Oxstrupe och torkad vom tycker jag aldrig ratas av nÄgon.
Torkad vom stinker dock förfÀrligt!
Ja just det, torkad vom har jag provat men faktiskt slÀngde. Oxstrupe ska kollas upp.

Alvin var besatt av att öppna paket, han brukade fĂ„ öppna nĂ€stan allas paket. Men han var duktig. Tittade suktande under granen men rörde inga paket. Och hade aldrig sönder innehĂ„llet. Han ville bara öppna domđŸ€Ł

FÄr se om Trassel gillar julklappar och att öppna, han kan nog stjÀla nÄgot innan ocksÄ. Han Àr yngst i familjen, brorsonen Àr 1 Är sÄ nÄgot lÀr han vÀl hitta pÄ.

Tycker ni det rÀcker att köpa en bok till en ettÄring? Jag tÀnker att ett, jag har ganska kass ekonomi, tvÄ, vad behöver han som inte hans högavlönade förÀldrar redan ger honom och tre att han ÀndÄ inte Àr gammal nog att förstÄ riktigt

Jag har köpt boken Jul i Mumindalen för jag Àlskar Mumin och det Àr fina bilder och sen nÀr han blir lite Àldre Àr det nog mysigt att lÀsa tillsammans. Förra Äret köpte jag flera saker som han Àlskar men i Är har jag verkligen inte rÄd med mer.

Vad gör man nÀr man vill ha tre skivor julost? Jag Àr ensam och tycker det Àr gott med ost just pÄ julen. Men Àter det aldrig annars och att köpa en hel host som jag sedan slÀnger kÀnns sÄ onödigt.

Tycker ni det rÀcker att köpa en bok till en ettÄring? Jag tÀnker att ett, jag har ganska kass ekonomi, tvÄ, vad behöver han som inte hans högavlönade förÀldrar redan ger honom och tre att han ÀndÄ inte Àr gammal nog att förstÄ riktigt

Jag har köpt boken Jul i Mumindalen för jag Àlskar Mumin och det Àr fina bilder och sen nÀr han blir lite Àldre Àr det nog mysigt att lÀsa tillsammans. Förra Äret köpte jag flera saker som han Àlskar men i Är har jag verkligen inte rÄd med mer.
Det Àr vÀl en superbra julklapp tycker jag!

Jag köpte fina barnböcker till mina vĂ€nner nĂ€r deras barn föddes. SĂ„ jag tycker absolut att man kan köpa böcker till en ettĂ„ring. 😊

Vad gör man nÀr man vill ha tre skivor julost? Jag Àr ensam och tycker det Àr gott med ost just pÄ julen. Men Àter det aldrig annars och att köpa en hel host som jag sedan slÀnger kÀnns sÄ onödigt.

Samma hÀr! Jag vill ha lite julost. Men en hel Àr för mycket.

Bok tycker jag Àr jÀttebra till en ettÄring. Jag tycker sjÀlv om att ge böcker till barn.

Liknande trÄdar

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka