Chrome inte kompatibelt med Windows 10?

Lime

Trådstartare
Köpte en ny dator på mellandagsrean och den är således ca 1,5 månad gammal. Med datorn ingick ett års gratis McAfee och givetvis var det första programmet som drogs igång på datorn. Sedan valde jag att installera chrome eftersom jag inte fastnade för edge som webbläsare.

Datorn har fungerat bra fram till förra veckan då chrome började krascha utan förvarning. Stängde jag ned webbläsaren med aktivitetshanteraren gick den inte att starta igen och i samma veva slutade även edge att fungera även om den inte använts tidigare under dagen. Datorn startades då om ett par gånger och ingen av webbläsarna ville fungera, men allt fungerade felfritt dagen efter.

Efter att ha varit avstängd ett par dagar fungerade chrome idag i hela 3 minuter innan både den och edge kraschade. Datorn startades om och då fungerade ingenting. Då stängde jag av datorn för att starta den igen och då förblev den svart.... Svor många långa ramsor och lät dataskrället ligga.

Nu på kvällen startade datorn felfritt när min sambo försökte men ingen av webbläsarna fungerade. Han avinstallerade då chrome, körde en virusskanning (inga skadliga filer) och sedan dess har den fungerat utan problem. Vad tror buke? Är det chrome som inte är kompatibelt med Windows 10, är det handhavandefel eller är det datorn som är ett måndagsexemplar? Gissar att någon garanti borde gälla om det är det sistnämnda?
 
Köpte en ny dator på mellandagsrean och den är således ca 1,5 månad gammal. Med datorn ingick ett års gratis McAfee och givetvis var det första programmet som drogs igång på datorn. Sedan valde jag att installera chrome eftersom jag inte fastnade för edge som webbläsare.

Datorn har fungerat bra fram till förra veckan då chrome började krascha utan förvarning. Stängde jag ned webbläsaren med aktivitetshanteraren gick den inte att starta igen och i samma veva slutade även edge att fungera även om den inte använts tidigare under dagen. Datorn startades då om ett par gånger och ingen av webbläsarna ville fungera, men allt fungerade felfritt dagen efter.

Efter att ha varit avstängd ett par dagar fungerade chrome idag i hela 3 minuter innan både den och edge kraschade. Datorn startades om och då fungerade ingenting. Då stängde jag av datorn för att starta den igen och då förblev den svart.... Svor många långa ramsor och lät dataskrället ligga.

Nu på kvällen startade datorn felfritt när min sambo försökte men ingen av webbläsarna fungerade. Han avinstallerade då chrome, körde en virusskanning (inga skadliga filer) och sedan dess har den fungerat utan problem. Vad tror buke? Är det chrome som inte är kompatibelt med Windows 10, är det handhavandefel eller är det datorn som är ett måndagsexemplar? Gissar att någon garanti borde gälla om det är det sistnämnda?
Kan inte svara på det andra, men jag har chrome och windows 10 och det har aldrig strulat för mig
 
Kan inte svara på det andra, men jag har chrome och windows 10 och det har aldrig strulat för mig

Tyckte väl det var märkligt om chrome skulle fått datorn att krascha fullständigt. Försökte googla på saken, men det verkade inte vara något klart samband mellan illa fungerande datorer och chrome (mer än att microsoft tyckte edge skulle användas). Blä, känner mig missnöjd med både datorn och windows 10.
 
Tyckte väl det var märkligt om chrome skulle fått datorn att krascha fullständigt. Försökte googla på saken, men det verkade inte vara något klart samband mellan illa fungerande datorer och chrome (mer än att microsoft tyckte edge skulle användas). Blä, känner mig missnöjd med både datorn och windows 10.
Reklamera?
 

Igår var jag fruktansvärt inne på det eftersom jag ändå ska till staden idag där den är inhandlad. Peppar peppar har den fungerat felfritt idag, så just nu finns det ingenting att klaga över. Om den har bestämt sig för att bråka hoppas jag att den fortsätter med det även framöver och att det inte hinner gå för lång tid mellan inköp och ev. reklamation i så fall.
 
Vi hade liknande problem (fick massor av "Not responding"-meddelanden), fick ringa HP:s support igår (har en HP-dator) och det visade sig att datorn inte klarade av hastigheten på vår fiberuppkoppling eller ngt i den stilen (inte jag som ringde), så både Chrome och Edge hängde sig konstant. Vi fick hjälp att byta bandbredd, eller ja, välja den uppkopplingen som passade datorn bättre och nu - inga problem alls. Eh ja, som du hör så är jag en riktig datorexpert... Men jag satt igår och svor utav bara helvete efter att ha rensat webbhistorik, startat om datorn tjugo gånger, avinstallerat Chrome etc utan resultat och så löste sig problemet efter ett femminuterssamtal till supporten, som dessutom var gratis eftersom datorn har garanti kvar.
 
Vad skönt att det löste sig för er! Jag blev så arg igår att jag började skala massa rotsaker för att få ur mig frustration och ilska :D Jag har aldrig varit vän av datorer och kände mig sjukt nöjd över att jag inte attackerade den fysiskt, utan sansat försökte lösa problemet. Tror inte det är internetuppkopplingen som spökar, det är inga hisnande hastigheter här ute på landet. Testar ringa support om den är fortsatt odräglig.
 
Kan vara virusprogrammet som krockar med något..
Nu kanske du inte vill avaktivera det en stund, men det är det första jag hade provat tyvärr..
 
Kan vara virusprogrammet som krockar med något..
Nu kanske du inte vill avaktivera det en stund, men det är det första jag hade provat tyvärr..

Tack för tipset, kan ha det i åtanke om det händer fler gånger :) I det här fallet verkar det ha varit chrome och edge i konflikt som fick datorn att börja bråka och den har fungerat helt felfritt sedan chrome försvann. Jag kan leva med edge och hoppas jag inte stöter på patrull framöver, vissa saker vet jag fungerar dåligt i vissa webbläsare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Lagom inför jul har min dator gått på ledighet och är ytterst osamarbetsvillig. Sedan några dagar tillbaka kraschar samtliga webbläsare...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Lime
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 416
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp