Chuckwalla

Tack för länken, sidan är jättebra och jag har mailat de som har den. Så... jag söker vidare :)
 
Hej.
Ät själv reptilfanatiker :) Har 11st boa-ormar i huset!
Jag kan tipsa dig att gå in på www.repti.net
Där finns en hel del av sveriges kunskap i reptil samlat på en plats.
 
11 st, det var en rejäl samling, det du.
Är medlem på repti.net och odlehemmet.com. Har sökt på chuckwalla på google och altavista, men finner inte mycket. :(
 
Ja, det är ju inte en så väldigt vanlig terrariereptil.
Har du frågat på repti?
Annars så finns det ju en hel del andra reptilsidor på nätet, dock då på engelska.
Testa Bob Clarks forum. Där brukar det finnas en massa folk med olika inriktningar.
Jo, det har blivit några ormar med tiden. Favoriten är Selma. En 3meter+ boa c.c/venezuela som jag haft sedan hon var daggmask.
Dom nyaste tillskotten är ett par hogg islad boor. Hoppas på smått där nästa år. Dessutom har jag en riktig raritet, en b.b.i/colombia som är pastell. DVS hon är inte brun/svart som vanliga boor utan rosa/brun. Hoppas på fsmått även där nästa år. Då blir det första gången det föds pasteller i norden!
 
Nej jag har inte frågat, för jag har sett vilka svar nybörjarna får... folk är oerhört ohjälpsamma och sarkastiska på repti. Kanske kan fråga på ödlehemmet istället.
 
Jo, du har så rätt så. Det har varit väldigt taskigt tonläge under en lång period. Jag pratade dock med killen som har repti för ett tag sedan och han sa att det är en ny verision på G och då kommer det att bli lite tuffare mot en viss typ av inlägg. Det kommer att finnas moderatorer som har rätt att gå in å plocka bort otrevliga inlägg. Hoppas att det blir bättre efter det. Även jag har dragit mig för att göra inlägg då jag blivit "påhoppad" av folk som tror sig veta bättre men egentligen inte har någon som helst koll på vad som gäller. Jag har haft boor i många år och föder upp "rasrena" constrictorer. Anser mig vara duktig på just b.c.c. Däremot har jag noll koll på mycket annat. Tyvärr har den tråkiga stämningen gjort att många av oss "gamla rävar" inte längre ger oss in i diskussioner vilket leder till att vår kunskap går förlorad hos nybörjare.
Ställ du en fråga på repti, sålla bland svaren du får och dom du får seriösa svar av kan du ju alltid skicka privata meddelanden till.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för den andra dagen på Gothenburg Horse Show – en dag för hoppälskaren. Det blir både semifinal i Sverigeponnyn...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Hemmet Finns det möjlighet att skaffa en isolerad utkastare på utsidan av huset som går att använda även vid minusgrader? Vad söker jag i så...
Svar
15
· Visningar
545
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 423
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Radannons Hej! Jag är en tjej som fyller 16 år i Maj. Jag letar efter något ställe där jag kan jobba lite extra på helger och lov. Främst i...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Ise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp