Vilket djur?

Bukefalos 30 år!

Ajda

Trådstartare
I natt vaknade vi av ett hjärtskärande vrål.

Vi bor på landet, på slätten. I (vilda) djurväg finns det räv och grävling. Som faktiskt bor k närheten. Rådjur spatserar förbi, enstaka harar ibland, älg och vildsvin har gått förbi nångång.

Samtliga djur håller till i skogen 1,5km bort. Men ses sällan just intill oss.

Jag tror ju det var en räv som skrek. Då vi sett en nära och ofta. Men varför skriker den? Och vad skulle det kunna vara annars?

Vi bor på landet, på slätten. I (vilda) djurväg finns det räv och grävling. Som faktiskt bor k närheten. Rådjur spatserar förbi, enstaka harar ibland, älg och vildsvin har gått förbi nångång.

Jag tror ju det var en räv som skrek. Då vi sett en nära och ofta. Men varför skriker den? Och vad skulle det kunna vara annars?
Här skriker rävarna varje kväll, jag ser dom i princip aldrig men en granne har höns och har haft besök så vi vet att dom finns. Dom ropar av olika orsaker och kan låta lite speciellt, vi har en som inte är här så ofta och det är bra för den skriker så det låter som en plågad kvinna i skogen. Jag har bara hört en räv låta så en gång tidigare. Det är så nackhåren reser sig även om jag vet vad det är som låter ;)

Låter absolut som räv. De skriker under parningssäsongen för att locka partner och därefter för att varna andra rävar så att de håller sig borta. Jag tycker rävskrik är så himla häftiga!

Liknande trådar

• Vilddjuren och jag 2
  • Ny rastråd om jakthund
  • Vad är det som kan ha tagit min katt?
  • Grisar i skogen

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat