Cilla flyttar!

Skövde. För två år sedan gick det knappt att sälja ett hus i Tidan. Nu går dom på en månad.

Kan inte släppa den här tråden Hemnetjunkie som jag är. Och besatt av bra ridmöjligheter i skogsområden. Om man inte har barn som ska till skola osv så är Töreboda kommun upp mot Viken väldigt prisvärt. Tänker alltid att där skulle jag kunna tänka mig att bo. Lagerfors, Fägre uppåt skogen osv.
Ridhus är det dock inte gott om i den änden.
Pendlingsmässigt sett så är väg 200 den bästa. Inga köer förrän du är nästan framme vid KSS och den är oftast farbar, med lite olyckor totalt sett. Så tio minuter längre väg från Töreboda sparas för man slipper sitta i kö om man jobbar dagtid.

Kan inte släppa den här tråden Hemnetjunkie som jag är. Och besatt av bra ridmöjligheter i skogsområden. Om man inte har barn som ska till skola osv så är Töreboda kommun upp mot Viken väldigt prisvärt. Tänker alltid att där skulle jag kunna tänka mig att bo. Lagerfors, Fägre uppåt skogen osv.
Ridhus är det dock inte gott om i den änden.
Pendlingsmässigt sett så är väg 200 den bästa. Inga köer förrän du är nästan framme vid KSS och den är oftast farbar, med lite olyckor totalt sett. Så tio minuter längre väg från Töreboda sparas för man slipper sitta i kö om man jobbar dagtid.
Och vill man verkligen bo i ingenstanns så flyttar man till lagerfors :idea:

Jag hade släktingar som bodde en bit utanför Hova i ett ruckel för många år sen, dit åkte jag moppe från Eskilstuna. Det var på den tiden ingenting var omöjligt eller svårt och det saknades mentala spärrar. :laugh:

Och vill man verkligen bo i ingenstanns så flyttar man till lagerfors :idea:
Ja,Lagerfors är verkligen en könstig ort. Men skogarna runt är så fina....och man är ju ute på 200an på 10 minuter. Allt beror på vad man letar efter. Som Galenskaparna sjöng; -Åh om man ska handla ska man inte bo där, för där finns ingen affär.

Två ridhus minst i Töreboda.
Kan vl tycka att ridmöjligheterna är bättre på östra sidan om Töreboda än den andra, Men här i halna är det nog närmare fem mil till sjukhuset i Skövde - och det kan ju vara surt vid sämre väder.

I Lagerfors har de ju loppisen på gamla bruksområdet - öppet på lördagar. Är en massa lustigt folk där och en jävla massa prylar!

Välkommen, @CillaW! :banana:

Leta du hus söder om Tidan, så fortsätter vi att hålla oss norr om den. :D ;) (Så slipper vi bråka om samma hus.)

Känner du för lite riktig sport bjuder jag dig på hockey nån gång, i Mariestad. Fast helst innan januari...eller efter...

Det finns gott om underbara ridvägar i området och många fina stall. Det är inte långt att åka till @ptr-rekommenderade sandvägarna i Töreboda, vinteröppna Göta kanal, mäktiga Kinnekulle, stora Billingen eller andra häftiga områden runt omkring i Skaraborg. Här finns flera bra träningsanläggningar och tränare.

Och ja, det är billigare än Skåne. :D

6787526_57.jpg

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
719
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 685
Relationer Ok, lång historia kort: Ny pojkvän (känt varandra ca tre månader, par sen några veckor) Jag bostadslös, bor hos honom. Skriva kontrakt... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 349
Senast: Bambi
·
Övr. Barn Hej, Väljer att vara anonym då jag inte vill hänga ut folk här. Annars är jag en ganska frekvent användare. Jag blev ihop med min... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka